Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Bye bye Bali...

Av Nina - 13 februari 2011 23:00

...kommer jag att berätta om denna gången. Men först detta...

Ser ni den stora glasdörren? Vad tror ni jag gjorde med den? Jo, självklart springer jag rakt in i glasdörr"väggen" så det kvittrar vackert i huvudet, aj satan vad ont det gjorde!  

Här inne förvarades mitt pass tillsammans med den där otroligt viktiga vita lappen Är så stolt över mig själv att lyckades hålla reda på den    

Tänk att jag för en gångs skull lyckas hålla reda på nåt. Det är nu dax att resa hem, öppnar safety box & passet check, vita-lappen check, det trodde du inte va?! HA, ibland kan till och med en sån som jag överraska  

Det är med sorg i hjärtat som jag lämnar detta fantastiska land! Kommer till flygplatsen & micke checkar in, Nina checkar in. Pass check, vit-lapp....BORTA! F´låt, ni hade rätt hela tiden, jag kan visst inte hålla reda på nåt. Hade den ju för en timme sedan! Får panik, letar febrilt igenom hela väskan, ingen lapp. Uppgivet sätter jag mig ner på golvet, sliter ut allt jag har i väskan. Människorna kliver runt mig som om jag vore en psyko. Alla mina saker ligger nu utspridda över golvet, över allt. Vänder upp & ner på väskfan ingen lapp. -Hallå, det är bara en lapp, ge mig en ny, ska det vara så svårt. Ååå det var det, ingen ny lapp går att uppbringa -Men herre guuu skall det vara så svårt att ha ett gäng lappar liggandes i avgångshallen?! Sitter på golvet går igenom väskan igen o igen o igen. Tittar på botten av väskan & den har en sån där dubbelbotten som har en skiva. Drar upp skivan, voila där låg den lilla lapp rackarn......snipp snapp snut så var den här resan slut.  

Tack alla raringar som följt med mig på min galna men fantastiska resa. Detta är EN av raden galna resor. Hit in tills har jag inte åkt utomlands en enda gång utan en galen händelse!

 
 
Kajsa

Kajsa

13 februari 2011 23:09

Alltså: I princip var aldrig lappen borta... och du överlevde resan fast det var hårt ibland!
Kraaam!

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

 
Glimz -> Kajsa

Glimz -> Kajsa

13 februari 2011 23:16

Helt rätt, den var aldrig borta, den lekte bara lite kurra gömma med mig =) Å jag har blivit hårdhudad i och med detta =D
Kraaaam!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Fenixmona

Fenixmona

14 februari 2011 05:46

Förstår verkligen din frustation när du satt där på golvet! Tur att den bara gömt sig lite...hihihi...Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Monica

Monica

14 februari 2011 06:13

Vilken känsla skönt att du hittade den, här letade jag efter kvittot på sista vetbesöket men hittade det inte. I torsdags kom det med posten hade inte tagit det alls, vänt upp och ner på hela huser i onödan.
Ha en skön måndag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 februari 2011 06:50

Så skönt att du hittade lappen
Det har varit skoj att fått varit med på din resa, förstår att det var tråkigt att lämna denna vackra plats
Ha en bra och fin dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Mia, Bella & Puma

Mia, Bella & Puma

14 februari 2011 07:18

Välkommen hem Nina:-)

http://www.wahlstrom.dinstudio.se

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

14 februari 2011 07:20

Ja du där hade du tur att du hittade din lilla lapp. Vilken bra berättare du är jätte kul o läsa om din resa.

Kramizen till bästaste du o Glimzen

Nina

14 februari 2011 19:41

Ibland skall även en sån som jag ha "tur" *asg* Jag bugar och bockar, tack =)

Kramizen till dig o Lotusmannen!

 
Madde Neo Emma Hilda

Madde Neo Emma Hilda

14 februari 2011 08:06

Man tycker att sådana som du och jag med taskigt minne skulle kunna få personlig assistent ;=)
Åtminstone vill jag ha en på jobbet...då slipper Sandra få så mycket gråa hår pga mig

http://www.maddebeaneo.blogg.se

 
wiper

wiper

14 februari 2011 08:15

Inget vidare att gå genom en ruta men då måste den vara välputsad. Vilken dramatik du var med om både dit och sen hem. På ett sånt fint ställe skulle man behöva stanna i flera månader. Skönt att du hittade lappen. Känner igen mig för jag häller ur min väska varje dag för jag har förlagt saker :(

Ha en fin alla hjärtans dag och tack för din rafflande berättelse från resan.

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lindha

Lindha

14 februari 2011 08:53

Visste att den där lappen skulle få lite mer uppmärksamhet, tur du hitta den vad hade hänt annars???
Kanske bott kvar på Bali :D

Kraaaaaaaam!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Sailaway

Sailaway

14 februari 2011 10:09

Jobbigt där på slutet.. Men ser ut att ha varit en vacker upplevelse :)
Ha en fin allahjärtans-dag!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Satu

Satu

14 februari 2011 10:24

Äsch, lappar har ju som oskriven regel att försvinna, där hade du ingen skuld i det hela.

Hoppas att du får en toppenfin dag!

http://minunomasatu.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

14 februari 2011 11:52

Vilken tur att du hittade den i alla fall - DUM lapp!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

 
ansepanse

ansepanse

14 februari 2011 18:01

vilken tur att lappen fanns där hela tiden :)
nu väntar jag med iver på nästa resa du ska berätta om, för visst tänker du väl fortsätta berätta om dina resor
en massa hjärtan till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

14 februari 2011 18:30

Sv: jodå :) jag vill gärna vara med på fler av dina resor :D
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Lena

14 februari 2011 18:57

Helt underbart, du får rita på glaset nästa gång, det kan gå riktigt illa..
Ha ha kassaskåpet som gick i baklås när jag skulle ha ut mitt pass..

Vart gick nästa resa ?

Kramen
Lena

Nina

14 februari 2011 19:38

Det gjorde gruvligt ont :( Nästa gång blir det en gubbe på rutan =) Kassaskåp som går i baklås, tur det inte har hänt mig, då hade jag fått panik! Nästa galna resa gick till Grand Canaria hahaha, den var inte mycket bättre den *asg*
Kramizen till dig o tösen =D

 
KAT

KAT

14 februari 2011 19:33

Ha ha det räcker ju med att du går till ICA så händer det grejer......

Kram

http://www.katarinathoren.bloggplatsen.se

Nina

14 februari 2011 19:39

Hahahaha ja faktiskt hahahaha =)
Kramen!

 
Sussi

Sussi

14 februari 2011 20:13

haha jag har följt den där resan med andan i halsen. Skrattat och våndas om vartannat. Du är så bra på att berätta ju! Skönt att du lyckades komma både dit och hem ;)
Men du har inte rest så mycket efter det va?? ;)

Ha en fortsatt trevlig alla hjärtans dag

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Nina

14 februari 2011 20:19

Vad gullig du är, tack! Jo, två gånger till *asg* Då hände det också saker =) En härlig fortsättning på denna kalla men varmhjärtade dag =)
Kramizen

 
susann

susann

14 februari 2011 21:30

vilken härlig sida :)
Kikar förbi och vill önska en fin kväll :)

http://blogg.amelia.se/suzz40

Nina

14 februari 2011 23:01

1000-tack, det gjorde mig glad! Tar å girar in på din sida om en liten stund =) En go kväller =D

 
susann

susann

15 februari 2011 08:00

kikar in och önskar god morron.
Kram

http://blogg.amelia.se/suzz40

Nina

15 februari 2011 10:26

Det var gulligt =) En goo morgon önskas dig oxå
Kram

 
diana

diana

15 februari 2011 20:21

Vilken kul läsning. Du är härligt snurrig. Blir bra inlägg ;)

http://www.metrobloggen.se/diana

Nina

15 februari 2011 22:22

Hahahaha om du tycker det är snurrigt?! Då skall du läsa hela berättelsen från början =) Resan börjar onsdagen den 2 feb *asg* En härlig kväll till dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards