Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Rafflande thriller...

Av Nina - 17 december 2010 23:08

...& gastkramande spänning!  

Med denna man i huvudrollen: Russell Crow  

Russell's hustru spelas av Elisabeth Banks  

Denna film var jag & Lindha å såg. Den startade som om det var den sämsta film jag någonsin sett. För att helt plötsligt göra en kovändning! Helt plötsligt fångade den hela mitt intresse & jag missade inte en sekund *waoo*


Kort resumé:

Hur långt är en man beredd att gå för att rädda den han älskar?
John Brennans perfekta familjeliv slås i spillror när hans fru blir dömd till fängelse för mord. Efter flera år och överklaganden är John fortfarande övertygad om att hon är oskyldig och utarbetar en farlig plan för att frita henne.

 
 
wiper

wiper

18 december 2010 05:54

Tack för filmtipset ;) den filmen måste man ju bara se. Vad jag förstår så går den på bio nu. Jag är ju en filmnörd men har inte kommit iväg och sett dom filmer jag skulle vilja se än. Jag gillar Russel Crowe.

Jag är uppe lite tidigt för jag kunde inte sova.

Ha en fin dag i dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Nina

18 december 2010 07:10

Vasse gooo, det var så lite så :) Du har helt rätt, den går på bio. Jag upplevde det som en mycket trögstartad film, lite små dålig i början, men som artade sig & blev rackarns spännande. Till och med så att mina ben sprätte till några gånger, för att hjälpa till *lol* Om jag säger så här, det hjälpte föga!!! *asg* Att vakna för att man inte kan sova, det är ingen höjdare. Själv är jag piskad till att vakna, skall till hundmässan :) Hoppas du får vila lite sen. Ha en goooo dag!
Kram

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

18 december 2010 06:01

Hur långt är en kvinna beredd att gå, en liten bit längre eller hihi. Tror nog jag skulle kunna bli lite farlig;-)
Härligt med filmer som tar sej precis när man är på väg att lämna bion.
Undrar varför folk inte tycks läsa vad man skriver som det här att han INTE har ont, blir lite småsur för det lutar ju åt att jag skulle låta honom lida utan att ge medicin;-(
Ha en skön fjärde advent/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

Nina

18 december 2010 07:02

En kvinna är alltid beredd att gå längre å lite till å lite till.....*lol* Jag är som du, skulle bli något "farlig" ;)
Jaa, den var inte mycket att hänga i julgranen, men sen jädrar, då tog det sig sa mordbrännarn.
Det där med att läsa, det är en konst. Läser gör dem nog, men dem skall FÖRSTÅ det dem läser! Där är den springande punkten, dem tar inte in det dem läst eller så fattar dem helt enkelt inte. Folk är snabba som blixten att göra sina egna tolkningar å glömmer bort FAKTA! *mutter* En goooo dag till dig!
Kramar om :D

 
lillis

lillis

18 december 2010 07:18

Tack för tipset, den låter kanonbra
En bra lördag till dig och tösen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Glimz->Lillis

Glimz->Lillis

18 december 2010 07:34

Den blev bra efter ett bra tag, som sagt, den var lite små tråkig i början :) En fin lördag till dig nu!
Kram till dig vännen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sailaway

Sailaway

18 december 2010 08:39

God morgon!
Det lät ju spännande. Kanske skulle se den nån dag framöver :)
Ha en fin lördag!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Nina

18 december 2010 15:06

Det skulle vara kul om du gjorde det, för att höra vad du tyckte :) En goooo lördag!
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

18 december 2010 10:25

Låter ju som en bra film! Tyvärr har dom fortfarande en tendens att dubba alla filmer till spanska här...

http://amacasa.wordpress.com

Nina

18 december 2010 15:02

Kan man inte ladda ner filmen? Eller sånt är kanske förbjudet? Vill spanjackerna inte lära sig engelska? Jag tror inte att jag har bestämt mig ännu, bra eller obra *asg* Måste nog suga på karamellen en stund till :D :D

 
ansepanse

ansepanse

18 december 2010 11:17

sådana filmer tycker jag om, riktigt spännande alltså
Sv: visst får du länka till mig :) jag frågade aldrig dig för jag har också gjort en länk till dig i min blogg om du inte misstycker
ha en fin lördag - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Nina

18 december 2010 15:00

Tur att filmen blev bra, för början var gjäck dålig (för utom dem första 10 min). Du behövde inte fråga, det är bara jag som har nåt fel som är trasig, som frågar "jämt" *lol* En härlig lördag :)
Kramen!

 
Sussi

Sussi

18 december 2010 11:26

Vilken tur att det vände och att den blev bra. Nu blev jag verkligen intresserad. Den måste ses :)

Ha en trevlig lördag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Nina

18 december 2010 14:50

Det var till och med en "chock" artad vändning, från att jag sitter å tänker -Vad är det för skit film......till -Vad hände nu? Shit nu blev det spännande! Sen jädrar i biorummet, satt jag som på nålar *hövva* En goooo lördag :)
Kramizen

 
ansepanse

ansepanse

18 december 2010 11:49

Sv: jo, det är helt okey att du länkar till mig :)
ha det gott - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Nina

18 december 2010 14:47

Strålande, tack :)
Kramen

 
Ama de casa

Ama de casa

18 december 2010 16:37

Sv: Spanjorerna är inte alls bra på engelska, och jag tror att det att dom dubbar filmerna spelar stor roll för att dom inte lär sig mer och bättre.

http://amacasa.wordpress.com

Nina

18 december 2010 16:41

Tråkigt, för alla är vi barn i början & det gäller att våga ta första steget :)

 
Daniel

Daniel

19 december 2010 13:17

Måste se

Han e sååå sexig!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

Nina

19 december 2010 19:41

Ta inte den filmen, han var inte alls så sexig som han brukar vara i dem andra filmerna han medverkar! Men den var allt lite rafflande :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards