Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Rottweilerutställnig...

Av Nina - 7 mars 2011 21:42

...i Veda ridhus, Vallentuna. Där befanns sig jag & Kat i söndags, jisses vá många goa männsikor vi mötte på. Tänk att det finns så många raringar under ett å samma tak! Säkert finns det dem som är mindre goa, men dem känner jag ju inte 

Vi var där i många timmar å det fanns enna riktiga godingar & även mindre fina godingar. Stora, små, höga, låga, smala, feta, breda, långa osv osv = Det fanns en modell som passade alla.  

Kommer ut till bilen & då finner jag den här tösen, den vackraste av dem alla, i min värld! Plus att hon passar mig som handen i handsken = Perfekt för mig, dock inte helt felfri, tyvärr. Fast sen å andra sidan, vem i helvete är felfri?! Nå, inte jag ivf, men jag har underbara vänner som tycker om mig för den jag är & har stort överseende med mina fel å brister & ni skall veta, dem är många, tro mig   

Tänk om vi skulla ställa ut oss själva som potentiella avels djur, fast det är väl lite granna av det vi gör självmant, när vi studsar runt på discon eller andra uteställen.....??? Visar upp oss menar jag......blir bedömda......napp.....

 
 
Vicke

Vicke

8 mars 2011 05:13

ja, det gör vi ju redan på många olika sätt

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

 
KAT

KAT

8 mars 2011 05:16

Finaste och tystaste av dem alla.....Duktig tjej var hon:=)

Ska vi gå på disco och bli bedömda? Hua hemska tanke...

Kram

http://www.katarinathoren.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 mars 2011 07:17

Tösen är nog den finaste av dom alla. Skulle nog inte vilja bli bedömd, så hemskt
En bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Fenixmona

Fenixmona

8 mars 2011 07:19

Visst är hon fin...helt underbar! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Lindha

Lindha

8 mars 2011 08:19

Utställning brukar vara för dom med tycke och smak! Tacka vet jag det mentala :=) Och Glimz är sååå klart en riktigt gooo tös & sötnos, hälsar D & matte så klart!!

Kraaaaam

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

8 mars 2011 09:01

Var på Rottisutställning i S-tälje för att göra exteriören på Argos mamma Zelda, väldigt trevlig tillställning ingen garvade ut en fast man hade 2 schäfrar med sej ;-);-)
Vilken sötnos, har alltid varit svag för rottisar om inte schäfern fanns så var inte valet svårt.
Ha en skön tisdag;-)
KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

8 mars 2011 17:52

Fin fina flickan!! ÄLSKAR rottisar men tyvärr är pojkvännen LIVRÄDD för dom :(

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 mars 2011 18:59

Vad roligt med hundutställning och att du träffade så många trevliga människor. Vad fin din hund är och vilken toppenbild du tagit så uttrycksfull. Det har varit så mycket skriverier om Rottweiler så man har varit lite på sin vakt. Alla hundar som har det bra behöver man nog inte vara rädd för. Ja du har så rätt så, ingen är felfri för då är det nåt fel :0))

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

8 mars 2011 19:32

Sv; Ja jag vet men när man jobbar med människor så känner man att man vill göra det allra bästa för att dom ska må bra liksom.. Att då glömma något eller så är störande men tror bara det var en känsla då man får ansvaret lite när det är någon anhörig som jobbar!

Jaa visst är det synd! Har några jätte fina och underbara rottisar som är ur snälla som jag försökt att T ska träffa men han absolut vägrar! Synd som sagt men han har bara träffa odrägliga och arga rottisar så itne så konstigt!
Kram på dig med!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

8 mars 2011 20:00

På tok för längsen jag var inne här o kikade!
Nu har jag garvat mig harmynt över dina tokiga inlägg.... Riktigt kul att träffas i söndags!
Må bäst!

http://www.deveritas.se

 
Sussi

Sussi

8 mars 2011 20:10

Glimz är superfin! Klart man inte vill ha en felfri hund. Gud så tråkigt man skulle ha. Deras egenheter och oss människors egenheter är lite skojiga. Allra helst när man bjuder omgivningen på lite skojigheter ibland ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

8 mars 2011 20:15

det är klart att hon är vackrast av dem alla :) och det är jag säker på att du också är
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Mia Bella &Puma

Mia Bella &Puma

8 mars 2011 21:28

Vem fan är felfri hi hi
God natt kramen:-)

http://www.wahlstrom.dinstudio.se

 
Kajsa

Kajsa

8 mars 2011 22:17

Har du den finaste hunden? Det har ju jag med ;) Jag är inget att ställa ut - jag hade bitit domaren. Gamla griniga tikar du vet :D
Kramkramkram

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

Nina

8 mars 2011 22:51

Japp i min värld =) Och i din värld, Flinga *asg* Jag hade reagerat exakt som du, bitit domaren rakt av två bitchar hahahaha :D
Kraaaaaaam!!

 
diana

diana

9 mars 2011 19:23

Vilken vacker vovve.

http://www.metrobloggen.se/diana

Nina

9 mars 2011 22:07

Glimz bugar och bockar å matte stolt, tack :)

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

14 mars 2011 22:39

Jag kan förstå att du självklart tycker din egen goding är den finaste, vem gör inte det? Tänk vad tråkigt det vore om allt vore perfekt!
Du har verkligen en fin Rottweiler.
Hoppas du får en fin vecka!

http://cdwoman.blogspot.com

Nina

15 mars 2011 22:26

Det är det som är det bästa, inget är perfekt =) Man måste lära sig att uppskatta det som är i livet, stort som smått, fel och ofel *ler* Glimz tackar å matte växte några centimeter över havet *asg*
En underbar vecka önskas dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards