Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Då åker vi vidare...

Av Nina - 10 februari 2011 23:45

...vi har nu kommit så långt i berättelsen att vi sitter på planet, mot Thailand  

Fantastiskt stort plan, som bjöd på mycket plats för benen, otroligt trevlig kabinpersonal, vilken service å omhändertagande jag fick, kändes mycket lyxigt. Som jag njöt, behövde detta efter allt

     

God mat o riktiga bestick! Vi fick färsk Orkidée   Mycket stor plats för benen   

Härligt nu har jag kommit en bra bit på väg. Mellan landning i Bangkok, mot nästa incheckning. Lämnar fram passet, bzzz bzzzz bzzzzz bzzzz bzzzz  

bzzz bzzz det var ett fasligt surrande på folket innanför disken. Kvinnan som tog mitt pass, lämnade över det till en herre, som sen lämnade över det till en annan kvinna å alla vänder sig om & tittar på mig. Blir gransakd från topp till tå. En plockar upp luren & ringer ett samtal. Hallå, vad är det som händer?!

-Hi, sorry for taking so long. You see, you have caused us very much trouble, and you are wanted here in Thailand. We did just call the Police. Wait here, they will come and get you.

-WHAAAAT!!  

Å mycket riktigt, där kommer lagens långa arm. Drar iväg med mig & jag trodde jag skulle kissa på mig av rädsla, varför åkte jag hit!! Jag kommer att hamna i fängelse, tyna bort, ingen saknar mig, äta kakerlackor hela dagarna för att få i mig protein (min fantasi är det då rakt inget fel på). Står helt plötsligt framför en disk. Polisens uppgift var att föra mig från A till B för att sedan stå & bevaka mig tills jag klev på planet Inte ett dugg pinsamt, nej då! Å ingen undrade varför jag sitter där med farbror haffa, oooo nej!  

Kliver på planet & nu äntligen bara 6 tim kvar, sen är jag framme. Bali here I come   Mot slutet av flygningen får jag ett vitt litet papper som skall fyllas i med alle handa uppgifter: Passnummer, kön, namn, adress & varför jag besöker landet etc etc. Denna lilla lapp var myckt viktig & den måste finnas med på utresan, så den placerade jag så fint i mitt pass, just för att den inte skulle komma bort.

Yes yes yes yes FRAMME   Denpasar Airport (Det är nu onsdag å klockan är runt 17-18).

 
 
Fenixmona

Fenixmona

11 februari 2011 05:14

Tyckte resan till Gran canaria var lång, men jämfört med din så var den ju kort! kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
lillis

lillis

11 februari 2011 07:22

Förstår din att du blev skraj när polisen kom, men det var ju att bra att du hamnade på rätt plan
En bra fredag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Stattinskan

Stattinskan

11 februari 2011 09:07

Haha, inte alla som har privat eskort till planet ;-D

http://metrobloggen.se/stattin

 
Lindha

Lindha

11 februari 2011 09:18

Anar oro ang den vita lappen...
Tycker det är märkligt att du aldrig tappat bort dig själv *asg*

Kraaaaaaam!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

11 februari 2011 09:36

Nina kommer larmet går, är jag förvånad hihi nej.
Gissar jag rätt när jag tror att den är puts väck när du ska ha den.
Skrev ett hemligt inlägg i går och det verkar funka med lösen och allt, det ligger före vinhistorien:-)
Ha en skön fredag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

11 februari 2011 10:00

Jag har nyss sett ett skräckprogram från Thailand där folk blev haffade och satta i fängelse resten av livet så jag skulle nog också ha hjärtat i halsgropen. Du har fantasi och är verbal. Vackra bilder att titta på. Tur att det ordnade sig

Ha en fin fredag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ama de casa

Ama de casa

11 februari 2011 10:18

Hahaha! Lyxigt med en egen polis som hjälper till :-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Kajsa

Kajsa

11 februari 2011 10:31

Det går ju (i stort sett) bra det här...
Kramkram

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

11 februari 2011 11:55

Det här var spännande kommer det mer i historien tur att du inte hamnade i finkan i alla fall.

Kramizen bara jag

 
Sarah

Sarah

11 februari 2011 13:52

*skrattar* Shit vad jag skulle bli livrädd och inte bara nästan kissa på mig ;) Men vilken tur att du kom på rätt plan iaf!
blir bara liiiiiiiiite avundsjuk på solen och värmen nu i snökaoset här hemma!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
KAT

KAT

11 februari 2011 15:58

Ja den där lappen HÅLL I DEN!!!

Ha ha ha

http://www.katarinathoren.bloggplatsen.se

 
Mia, Bella & Puma

Mia, Bella & Puma

11 februari 2011 16:20

Håller med KAT håll i lappen Nina:-)

http://www.wahlstrom.dinstudio.se

 
ansepanse

ansepanse

11 februari 2011 17:16

hahaha - så polisen höll stenkoll på er så att ni till sist hamnade rätt
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Sarah

Sarah

11 februari 2011 17:47

Nej inte kameran det är fel på utan på mig ;) Tack:)
Aha då fattar jag, trodde du hade lyx och vara borta från denna snö och kyla nu:) Då ska jag läsa därifrån :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

11 februari 2011 20:43

Haha, låter som något jag skulle kunna göra! Men nu måste jag ta mig förbi älskade pojkvännen och han tillåter nog mig inte att smita då jag verkligen behöver gå till tandis!
Näe det är ju just det, tandlös känns sådär att bli!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

11 februari 2011 20:58

hahaha ursäkta att jag skrattar men du råkar då ut för dom mest underliga saker..
Den där vita lappen har jag en känsla av att den inte kommer ligga i passet sen ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sarah

Sarah

11 februari 2011 21:37

Sv;Haha jaaa lite tricky blir det allt så får nog snällt sitta i stolen och stå ut!!

http://starlet83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards