Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Det som göms i snö...

Av Nina - 18 januari 2011 00:15

...kommer upp i tö!

Hur kommer det sig att vuxna människor helt plötsligt blir ovetande om naturens lagar. När snön smälter, då kommer all skit fram, svårare än så är det inte.  Ingen behöver ha ett större IQ än sunt förnuft & logiskt tänkande. Hemma på min gata i stan där jag bor, där finns det dem som har massor extra tid över & flaggar poop högarna

Varför plockas inte skiten upp då det är vinter? Är det svårare att plockat upp skiten på nu? Själv tycker jag att det är mycket lättare denna årstid, inga grässtrån som är i vägen å som trasslar till det. Det är så snuskigt med all hundskit över allt när det töar, än någon annan årstid på året. Att plocka upp efter sig är verkligen en skitsak  

 
 
lillis

lillis

18 januari 2011 07:10

Håller med dig, förstår inte att man inte kan plocka upp skiten, men dom kanske inte orkar att böja sig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Glimz->Lillis

Glimz->Lillis

18 januari 2011 08:36

Då skall man inte ha hund om man bor i storstan. En gooo tisdag till dig vännen =)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sailaway

Sailaway

18 januari 2011 08:53

BLÄÄÄH vad vidrigt!!!
Där vi bor är det några fina ängar som många hundägare går över dagligen.. Gissa vad som kommer fram där nu? Drivor med skit, och sen då de börjar bli lite värme ute också, då kommer stanken..
Ska de va så svårt att plocka upp?!
De finns ställen där inte jag heller gör det, men de är i en buske i skogen, eller där ingen riskera varken se eller trampa eller känna stanken av skiten ;)
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Nina

18 januari 2011 18:55

Visst är det vidrigt! Exakt så är det hos oss oxå, fina ängar där man kan få släppa sin lilla darling lös. Men inte att man tar rätt på sig. Jag ser naturen lite granna som "mitt" vardagsrum, som jag delar med resten av mina medmänniskor. Så som jag vill finna mitt rum, så lämnar jag det. Tänk om jag skulle kliva in å kacka i annans låda, huuu hemska tanke! Det finns ställen där jag inte heller plockar upp efter mig. Men där kommer heller ingen att bli drabbad =)
Kramen

 
wiper

wiper

18 januari 2011 08:57

Ja du går man ut och ser sig omkring så ser man verkligen hur nedskräpat det är. Om alla tog med sig skiten hem så hade vi en bättre miljö men latheten verkar råda. I vårt kvarter ser jag inget sånt och hundägarna tar upp all hundspillning direkt i en påse. Bra att du tog upp problemet.

Ha en jättefin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Nina

18 januari 2011 18:51

Vilket bra område du bor i *avundsjuk* Här är det inte alls så som du beskriver. Helt tvärt om. Det som inte syns, det skovlar man snö över, då finns det inte längre *isch* En fin kväll till dig :)
Kram

 
saajaa

saajaa

18 januari 2011 10:30

Ja fy fan va trist detta fenomen är :( Det är vidrigt att gå promenader nu!! Om hunden skiter utanför gångvägar "läs diken och dyl" så fine men folk verkar TRO att det är diken överallt på vintern :( Äckel är det...

Kraaaaaaaaaaam

http://www.kiinaxx.se

Nina

18 januari 2011 18:48

Kan du fatta....att det skall vara så svårt att plocka upp efter djuret, snubbloppor!! Dike fine, jag är inte heller där nere o skuttar, inte barn heller. Där är det legalt =)
Kraaaam till världens bästa!!!

 
Lindha

Lindha

18 januari 2011 10:49

Det är riktigt äckligt på ren svenska :((
Menar hur dyrt är det med bajspåsar? Är en spott i havet jämfört med vad hund kostar...
Kraaaaaam!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Nina

18 januari 2011 18:44

Å på Spanska tror jag att det heter: Es realmente repugnante, de verdad!! Har man inte råd med bajspåse, då skall heller inte ha hund!
Kraaaaam!!
psst, skeppet är lastat =) Det kom idag *lol* tack raringar!

 
ansepanse

ansepanse

18 januari 2011 11:06

visst är det snuskigt, jag såg en hundägare låta hunden göra nr 2 i ett villaområde, i kanten av en stig och där var då en husägares trädgård, han lämnade högen där och gick, det var nära att jag ropat efter honom men jag vågade inte
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Nina

18 januari 2011 18:41

Åååå där skulle jag ha varit. Hade flugit på honom som en kobra *väääääässss* Han hade inte kunnat smita i från sin plikt *gah* Man kan ju inte fråga, hur tänte du nu? För det är ju just det, han tänkte ju inte alls!
Kramen :)

 
Ama de casa

Ama de casa

18 januari 2011 11:38

Ja det är obegripligt det där. Troligen tycker folk att det är mycket enklare att sparka lite snö över, vissla och gå vidare...

http://amacasa.wordpress.com

Nina

18 januari 2011 18:39

Exakt den varianten såg jag i lördags. Det var det som var upprinnelsen till inlägget, blev lite zyrack på hundägaren :(

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

18 januari 2011 16:53

Ja du det är likadant här, hundarna skiter mitt på stigen kan man ta bort det då NEEEEJ. Som sagt det som göms i snö kommer fram med en massa magsjukdomar i släptåg, men det krävs ju som sagt lite IQ. Med två högar per hund och dag blir det 730 högar om året bara på våra hundar.
Ha en skön kväll/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

Nina

18 januari 2011 18:37

Helt rätt å det är för en hund & du har hela 4 doggisar. Men du bor ju i skogen å där hade jag inte plockat upp poop =) Det verkar överskattat med IQ, glömdes bort vid födseln. En gooo kväller
KRAMEN :)

 
Magda

Magda

18 januari 2011 18:42

Håller med, det är vidrigt.-((( Min regel är att om det finns en risk att någon stackare trampar i det ska det bort. Det betyder att jag även här hemma på landet plockar upp/sprätter ner i diket, om dom någon enstaka gång inte går ner i diket & sätter sig.

KRAAAM

http://quincygardensflora.bloggagratis.se

Nina

18 januari 2011 18:46

Helt rätt, så tänker jag mé. Med det innebär inte det att min tank är universal och rätt. Men jag har tänkt *asg* För det är ju det som är grejen. Ingen vill ju ha poop på dojjan, inte ens jag. Det är riktigt snuskigt!
KRAAAM!!

 
Kajsa

Kajsa

18 januari 2011 19:19

Det är dessutom i sin äckligaste form... Upptöade och uttrampade.
Kramkram

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

 
Glimz -> Kajsa

Glimz -> Kajsa

18 januari 2011 21:22

Touché =D
Kraaaam!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

18 januari 2011 21:36

Usch ja.. Det är så äckligt när snön börjar smälta bort nu och vissa hundägares slarv börjar uppenbara sig. Varför är det så jobbigt att plocka upp? Jag ser det som något självklart att slippa se skit när man går på promenad..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz->Sussi

Glimz->Sussi

18 januari 2011 22:52

Visst är det konstigt att dem inte tar upp efter sig. Fattar inte att dem inte förstår bättre. Tycker verkligen att det är super snuskigt att se & framför allt känna odören & som Monica skrev så klokt, smittorisken/sjukdomar, dåligt är det.

Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards