Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Já ser det snöar...

Av Nina - 8 januari 2011 04:00

já ser det snöar, det var ju roligt hurra...NOT!!  

Nu får det faktiskt vara nog med vitmöglet. Är glad över att det är vinter, så att vi får det ljust o fint, absolut. Men snälla, det räcker nu

  Jag kommer knappt fram längre på mina promenader *snyft*

 
 
lillis

lillis

8 januari 2011 07:09

God morgon!
Håller med dig om att det räcker med snö nu, jag vill ha vår
Ha en bra lördag
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

Nina

8 januari 2011 18:29

Blåsippan ute i backarna står, niger å säger att nu är det våååår! Ja, det vill jag oxå ha :D :D Vad lätt det gick att få vår känsla!! En gooo lördag!
Kram vännen :)

 
Sailaway

Sailaway

8 januari 2011 08:48

Va? Snöar det? Inte här,ännu i allafall..
Räcker? Ja för länge sen. Vill ha vår NU!
MIn strävhåriga lilla Limpa drunknar ju på våra promenader ;)
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Nina

8 januari 2011 18:32

Ja, här hemma har det banne mig snöat hela jä*la dán! Nu få ré vara nog! Orkar snart in pulsa i mer snö :( Stackars limpan, skapar han underjordiska gångar tro?
Kramen :)

 
Vicke

Vicke

8 januari 2011 09:31

ja, nu räcker det och blir över

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Nina

8 januari 2011 18:27

Håller med dig!!

 
Kajsa

Kajsa

8 januari 2011 10:27

Hör töar det och regnar lite. Sorry, vintern är inte över... två månader till ungefär. MED mer snö skulle jag tro. Så, pessimisten har yttrat sig... :/
Kramkram

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

Nina

8 januari 2011 18:26

Jag har i varje fall en sån tur att det inte regnar. Hur i hellskotta skall man klara av att skotta när det också har rengnat på snön, det blir ju as tungt!! Men inge mer snö nu please!
KramKramKram :D

 
wiper

wiper

8 januari 2011 10:53

Håller med, nu får det vara nog. Vi ser knappt staketet längre och det är inte plogat så man får kämpa för att ta sig fram. Rolig bild ;)

Ha en jättefin lördag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Nina

8 januari 2011 18:22

Känns skönt att inte var ensam om den åsikten :) När det kommer upp över ett staket, då är ju snön 90cm djup, galet mycket snö!! En fin lördag till dig o maken :)
Kramen

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

8 januari 2011 10:57

Två månader vinter till och min kropp lämnar in regplåtarna, ska aldrig mer klaga på mild regnig vinter. Om man som jag råkar på lös hund utan ägare är det ju inte lätt att fly precis mitt i skogen och med 80 cm snö. Att det till råga på allt är en doberblandning gör ju inte saken roligare direkt.
Ha en skön lördag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

Nina

8 januari 2011 18:16

Usch, säg inte så, två månader låter som en hel evighet *tvi* Nu är det dax att ha en regnig vinter, det var allt lite länge sedan! Lösa ohyfsade lösa löss, det är inte å leka med. Sådana träffar jag på dagligen *graow* Å det är precis som du säger, det är inte lätt att fly in i skogen längre!! En goooo lördag till dig o det dina :)
KRAM!!

 
Lindha

Lindha

8 januari 2011 11:11

Håller med du :) Man vill ju gärna komma fram på sina favoritstråk, men verkar omöjligt när det kommer mer och mer snö...
Det är lååångt kvar tills snösäsongen är över oxå..
Ha en bra helg!!!
Kraaaam

http://vildarna.bloggplatsen.se

Nina

8 januari 2011 18:13

När man inte ens kommer fram på sina favvo stråk, vad gör man då? Jo, pulsar som en galning & det är ju okay första gången då man själv har knatat upp en gång. Men när gången blir igen snöad gång efter annan då är det inte kul längre!! Det bästa av allt, det kommer faktiskt att komma en vår efter detta elände & det är det som håller humöret uppe :)
Det bästa till dig vännen!!
Kraaaaaaaam!!

 
Sussi

Sussi

8 januari 2011 12:41

Håller helt och fullt med dig. Nu får det vara nog! Dessutom har inte väderfolket koll på när snö kommer. Igår skulle det inte falla en snöflinga men det vräkte ner ett bra tag och idag skulle det komma snö hela dagen. Inte en snöflinga har jag sett än! Inte för att jag vill ha nån heller.. ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Nina

8 januari 2011 18:10

Jag har sagt det förr å jag säger det igen, dem har haft fel förr & ofta oxå :) Här har det snöat nästa hela dagen, liksom igår *sur* Snart kan man ju inte gå en meter *suck*

Kramizen

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

8 januari 2011 15:40

Jodå han har inte tagit någon större skada i psyket i alla fall, lik sin mormor som klarade det mesta. Såren ser fina ut så det går nog bra, ha en skön lördagkväll/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

Nina

8 januari 2011 18:07

Skönt å höra! Härligt med en vovve som har ett starkt psyke, me love :)
En fin lördagskväll till dig å det dina!
KRAM :)

 
Matilda

Matilda

8 januari 2011 15:46

fin blogg :)

http://Mahahatilda.bloggplatsen.se

Nina

8 januari 2011 18:05

Jag tackar :)

 
Ama de casa

Ama de casa

8 januari 2011 17:58

Tittar bara in för att berätta att här hade vi strålande sol och 20 plusgrader idag. Förövrigt har solen inte riktigt gått ner än.
Nähänä. Du ville inte höra detta. Förlåt då...
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Nina

8 januari 2011 18:04

Eeeeeeee typ nåt åt det håller *lol*

 
Madde Neo o Emma

Madde Neo o Emma

8 januari 2011 19:30

Nu kommer jag väl få mothugg av samtliga läsare men jag gillar faktiskt lappmöglet.
Nåja, det behöver ju inte komma mer, det kan ju var någon måtta på mängden. Men jag vill att det ligger kvar till slutet på mars. Då ska det smälta bort fort som sjutton och vara vår 1 april.
Något som inte blir roligt är nu när det börjar regna och sedan fryser på, huwa, då Nina kommer vi få svårt att gå ute utan att slå oss fördärvade!

http://www.maddebeaneo.blogg.se

Nina

8 januari 2011 20:09

Näää det tror jag inte att du kommer att få, men det räcker med nederbörden nu, vi har fått tillräckligt! Kommer ju för böveln inte fram längre. Även jag med min enorma kroppshydda, kan inte ens tränga undan skiten *sur* Jag har IceBugs, så jag har inga som helst problem med att gå även om det är isigt underlag, dem är grymt grymt bra!

 
ansepanse

ansepanse

8 januari 2011 19:42

hos oss har det regnat idag :(
Sv: det blir nog ingenting med Cesar Millan, jag trodde i hastigheten att det var i Göteborg du tänkte dig, jag bor ju i västragötaland vet du
bamsekramar till dig

http://kinaguld.blogg.se

Nina

8 januari 2011 20:03

Regnat?! Det låter som om våren är i antågande :)
Sv; Nääää, det är på hovet :D :D Vi får ses en annan gång helt enkelt :)
Bamsekramen till dig :) :)

 
KAT

KAT

8 januari 2011 20:56

Jag tysser om snön:))

Kram kram mögelkram

http://katarinathoren.bloggplatsen.se

Nina

8 januari 2011 21:07

Já mé, men det är för mycket nu, det räcker med fallande mögel!

MögelKram tebax mmmoooohahahahaha

 
ansepanse

ansepanse

8 januari 2011 21:48

Sv:jo, jag bor härborta, annars hade det varit trevligt att träffas på det viset eftersom vi båda gillar hundar :)
kramar och ha en fortsatt trevlig kväll

http://kinaguld.blogg.se

Nina

8 januari 2011 22:00

Det tyckte jag var lite galet :( Vet inte varför, men jag fick för mig att du bodde här uppe i Stökholmen :D Nå, det får väl bli en annan gång :) En goo fortsättning själver :)

Kramen

 
Sailaway

Sailaway

9 januari 2011 17:05

Igår regnade det här på södra sidan av stan och jag jublade & dansade regndansen, men de flesta andra surproppar på Fejjan bara klagade o gnällde över att nu skulle de ju bli haaaalt, och slaskigt mm mm
Jag är fortfarande GLAD och snöeländet har packat ihop sig lite!
Kraam

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Nina

9 januari 2011 17:29

Hahahaha vad rolig du é hahahaha
Bra att du är glad, det är ju det man lever på. För mig spelar det ingen roll. Jag har ett par IceBug-skor & dem tar mig runt på det isiga underlaget *nöjd*
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards