Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Fjärde Advent...

Av Nina - 19 december 2010 20:08

...bjuder på underhållning. Jag startade dagen med  

En lång lång promenad med tösen, på en nätt milrunda.  

För att sen kuta runt på ICA Maxi & trängas med miljarder andra människor, som inte har vett att hålla för truten när dem hostar & nyser, vem fan uppfostrade er när ni var barn? Ett är säkert, ingen undgår att höra min ljuva stämma om man inte håller för munnen då man hostar eller nyser på offentliga platser.  Eller ni kanske bara är gulliga & vill dela med er......   

Sen fixade jag till en jädrans massa Sushi åt sonen. Han beställde detta i veckan & har sett fram emot denna dag. Jag är banne mig en hejjare på att fixa denna mat rätt. Vet att eget beröm luktar illa, men det är ju bara jag som sitter i odören, så det känns som om jag klarar av den stanken utan att svimma    

Under tiden som riset stod å drog sig, för att sen puttra & sedan svalna. Underhöll denna film mig, helt okay att fördriva tiden med. Till & med jag tyckte att Thompa vá lite snygg i vissa scener, tycker annars att han är lite överreklamerad, men i denna film fanns det lite charm    

Knight and Day:

När June hamnar bredvid en mystisk, charmerande man på en flygresa tror hon att hon mött mannen i sitt liv. Men det blir ett bryskt uppvaknande då han visar sig vara en spion på flykt. Detta blir början till en härva av skiftande lojaliteter & flykt undan lönnmördare och samtidigt som Junemåste ducka för vinande kulor måste hon avgöra om hennes drömman är en förrädare eller den enda hon faktiskt kan lita på.  

Under tiden fixade min hemhjälp (Husqvarna) till tvätten. Hon var så duktig & slet med hela 4a maskiner, duttit duttit  



Nu har jag slitit så mycket att jag behöver sätta mig ner och kika på en till rulle. Denna är baserad på en sann historia & det gjorde & gör den ännu bättre!! Den här filmen kan jag med varm hand rekommendera. Tycker du inte om filmer som berör, då skall du inte titta.

The Blind Side:

Den sanna historien om Michael Oher, en hemlös afroamerikansk yngling från ett trasigt hem, som tas in av familjen Touhy, en välbärgad, vit familj, som hjälper honom att uppnå sin fulla potential.

 
 
Madde m. flock

Madde m. flock

20 december 2010 08:25

Att du orkade gå en mil i detta väder, måste tagit en evighet.

Jo tävlingen är en lagtävling, stafett, vilket innebär att om man är 10pers så behöver man bara åka ca 1mil/pers och dag. tävlingen är på 4dagar.
Sedan varierar sträckorna lite så man kan nog få räkna med att åka upp till 2mil.

The blind side verkar en film för mig! gillar när det berör, Sandra Bullock brukar spela riktigt bra.

http://www.maddebeaneo.blogg.se

 
Sussi

Sussi

20 december 2010 10:23

Det är då inget fel på din kondition i alla fall. En mil som morgonprommis. Bra jobbat!!

Sushi ser gott ut men smakar förjäkligt. Synd på sån aptitilig för ögat mat ;)

Knight and day har jag sett och jag gillade också den filmen men den andra har jag inte sett än. Så tack för filmtips. Den ska jag leta efter..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz -> Madde m flock

Glimz -> Madde m flock

20 december 2010 10:23

Det tog inte så lång tid faktiskt & det var en uppfriskande promenad :) Aaaaa då förstår jag, det låter jätte jätte kul jö!
Tycker absolut att du skall titta på The Blind Side, den var superb & det jag gillar mest är att den är baserad på en sann händelse :D Bullock tillhör en av mina favorit skådespelerskor, hon är sååå jädrans bra!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Sussi

Glimz -> Sussi

20 december 2010 10:27

Min kondition är det absolut inget fel på, tack & lov nåt som är bra :D :D
Jag erbjuder mig att lära dig konsten att äta Sushi om du vill.... :)
Du bara måste se The Blind Side, den berör gråt nerven ;) Nå, den berörde min ivf :D :D
En härlig dag!
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Lindha

Lindha

20 december 2010 11:26

Wow vad du kämpar, 1 mil du är inte klok kvinna :D
I denna snön, imponerande!!!

Knight & day tänkte jag hyra, gillar action & fartfyllt!! Ses gärna igen för en biodate :)

Kraaaaaaam!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Nina

20 december 2010 20:45

Joooo då lite klok är jag allt :) Det var lite jobbigt att pulsa runt, det skall jag villigt erkänna, annars skulle jag ljuga å det vill jag ju inte göra *lol* Då skall du absolut hyra den, du blir allt lite underhållen :)
Kraaaaaaam!!

 
lillis

lillis

20 december 2010 11:29

Måste säga att du är en hejare på att göra Sushi, ser så gott ut
Vad impad jag blir av dina långa promenader
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Nina

20 december 2010 20:35

Jag är banne mig en hejare på Sushi & sen är det ju gott också. Långa promenader är en lisa för själen :D En gooo kväller till dig vännen :)
Kramen

 
Daniel

Daniel

20 december 2010 12:19

woooow duktiga du!!!
Å sushi gillar vi!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

Nina

20 december 2010 20:29

Ibland så kan även en sån som jag glimma till :D
Sushi é goooooott :D :D

 
Sailaway

Sailaway

20 december 2010 13:42

Vilken härlig dag! Avis!!
Själv började den helt fel med "försovmorgon", tandvärk som aldrig vill ge sig, massor massor med snö, en kort runda med Prinsen eftersom jag försovit mig,och jobbet väntade.
Nu jobb fram till tre, mera tandvärk och sen ett tandläkarbesök ikväll. Bläh!!!
Vill hellre gå en mil i skogen med de fyrbenta.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Nina

20 december 2010 20:25

Det var verkligen en ljuvlig dag! Det finns inget bättre än att vara ute & gå med dog, det är allt en lisa för själen! Aj vilken otur, försovning, tandvärk & en massa jobb, för att inte tala om att du var tvungen att gå till en tandläkare, fiiiiii vad läskigt! Hoppas värken är över!
Kram

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

20 december 2010 16:28

En mil i detta väder du skämtar med mej Aprilo om inte så tummen upp för dej;-)
Säger som Sussi, men vackert är det ju som sagt var. Funkar tydligen bättre än bullbaket i alla fall Haha.
Thompa har alltid varit överreklamerad enligt mej, smaken är som baken vilket ju är bra för honom i alla fall;-)
Ha en skön kväll/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

Nina

20 december 2010 20:20

NixiPixi, inget skämt. Jag knatade i det ovädret som va & jag må då säga att det var lite svettig. Men annars brukar jag alltid gå över 2mil på morgonpromenaden när jag är ledig. Så jag "fuskade" med att "bara" gå 1mil *lol* Jag lär dig gärna äta Sushi om du vill :D :D Håller med dig ang Thompa :) En gooo kväller!
Kramen :D

 
ansepanse

ansepanse

20 december 2010 18:27

vad duktig du är att laga till sushi
ingen dålig promenad i sådant väder
kramr

http://kinaguld.blogg.se

Nina

20 december 2010 20:15

Ibland kan även en sån som jag glimma till & göra nåt bra :) Det ar en tuff o svettig promenad i snöovädret :D :D
Kramen :)

 
Kajsa

Kajsa

20 december 2010 19:52

En mil... man är ju nöjd efteråt i alla fall :)
Jag är den enda människan i Sverige som aldrig ätit sushi.
Kramkram

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

Nina

20 december 2010 20:14

Promenaden var lite snöig *asg* Aldrig ätit Sushi?! Du skämta mig aprilo! Det måste vi råda bot på nästa gång vi ses :)
KramKramKram!

 
wiper

wiper

21 december 2010 08:14

Bra början på dan att ha en hund att gå ut med. Vi skall till storstan i dag och besöker då också ICA Maxi och jag gruvar mig för folkhavet. Jag blir imponerad av dina sushi. Jag älskar själv den delikatessen. Har en bok som jag fick av syrran för länge sen där det står hur man gör men jag har inte vågat än ;) Den filmen såg jag för ett tag sen och tycker precis som du. Kul att du skrev om den. Han är inte så illa Tom ;0)

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Nina

21 december 2010 20:17

Det är underbart att ha en hund som gör att man får en snabb uppstart på morgonen. ICA Maxi är en helt okay affär, som faktiskt har det mesta :)
Kom igen, det är inte så svårt, för att bli bra krävs övning :D Coolt, du har redan sett den. Kul att vi upplevde den på samma sätt. Tom var riktigt bra i denna film, annars tycker jag han är lite överreklamerad. En go kväller på dig!
Kram :)

 
Laks

Laks

22 december 2010 10:54

Knight and day verkar väldigt.. töntig faktiskt X) asså ska inte tompan pensionera sig snart? :P
Den där blind side däremot, den verkar ganska intressant :)

SV: ja, visst är det helt galet? Man slutar aldrig att förvånas.. Bra att du inte köper Lipton! :)

http://laks.webblogg.se

Nina

22 december 2010 23:30

Helt rätt, det var den, töntig alltså. Men det var ändå den första filmen jag har sett med honom, då han var snudd på charmig. Pensionen har knackat på dörren under låååång tid :D :D

Det är grymt galet! Ibland är det till min fördel att vara allergiker. No more Lipton!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards