Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Nära-döden-upplevelse...

Av Nina - 3 november 2010 20:41

...vaknade jag med i går morse!  

Mår riktigt pissdåligt. Men med kniven mot strupen & tösens 42 vita bissingar,  strider jag inte frivilligt mot, det är helt enkelt förenat med livsfara. Har inte tänkt slänga in handuken i halvlek. Fast som jag mår just nu, känns det som den enda utvägen, stackars stackars mig  Det är bara att gå ut.  

Väl hemma efter promenaden upplever jag det som om jag håller på att gå under av sjukdom. Ni vet så där sjuk som bara en "kille" kan vara, då är man jätte sjuk! Å jag vet att min normal temp är super låg & ligger den över 37.3°C då är det allt tycka synd om varning    

Bestämmer mig för att vara hemma ifrån jobbet. Kan ju inte gå dit så sjuk som jag är. Stapplar in i badrummet med hängande ögonlock. Pressar upp ögonlocken med våld. Letar sedan febrilt efter febertermometern. Vart är den, måste ha den nu....Yes, där är den. Slänger mig handlöst ner på badrumsgolvet, jag måste vila efter ansträngningen!  Tar tempen & den visar dem absolut hånfullaste siffrorna jag kan tänka mig 36.7° Fatta jag är frisk som en nötkärna! Hur gick det till?! Ja, jag tog om med en annan termometer & den jäveln visade exakt det samma Hur sjuk skall man vara för att vara sjuk på riktigt?  

 
 
Kajsa

Kajsa

3 november 2010 22:41

Antingen 1)är du på väg att bli jättesjuk... eller 2)du är bakfull...(med tanke på att du ville lägga dig på badrumsgolvet alltså) Stryk det som ej önskas :D Usch - gå inte och bli dålig, det har ju "Renen" sagt att man inte ska vara (Detta har spårat ur - gonatt)
Kraaam!!

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

 
Glimz -> Kajsa

Glimz -> Kajsa

3 november 2010 23:09

Obstinat som jag är, tänker jag stryka båda alternativen :D Sjuk är jag då rakt inte, det talade den fantastisk jävla termometern om att jag inte var. Å att jag skulle vara full än mindre bakfull finns inte heller på världskartan. Så vad är jag då? Jag tror att det är utrensningen i kroppen som spökar (hoppas). Jag är inte sjuk, jag är frisk, jag är frisk, jag kan flyga, jag är inte rädd, jag....oj jag måste nog nanna nu *asg*
Kramar om massor!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

4 november 2010 08:33

Men oj vad jobbigt det kan bli när man känner sig så där, inge kul men skönt att du inte har feber. Nu måste du krya på dig annars kanske det inte blir något ljusparty. Ta hand om dig nu så får vi höras.
En massa blöta pössar från Lotus kanske hjälper o kramizar från mig!

 
Glimz -> Anneli

Glimz -> Anneli

4 november 2010 08:48

Jag är inte det minsta sjuk ;) Det kommer att bli ljusparty på lördag, var så säker på det! Vi syns på lördag vännen :)
Kram till dig o din gylliaste kille!
pssssst, självklart tar jag hand om mig :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

4 november 2010 09:14

Vad skönt att du inte är sjuk, ibland så kan man ju känna sig så dålig, men det går snabbt över igen
Ha det bäst/ Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 november 2010 10:52

Men det är inte alltid feber följer med att må dåligt. Kroppen kan vara sjuk ändå! Så jag väljer att tycka synd om dig och önskar krya på dig fort!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
KAT

KAT

4 november 2010 14:59

Hoppas att lilla du kryar på dig och att kroppen känns fin snart igen:)

kram kraaaaammmmm

http://www.katarinathoren.bloggplatsen.se

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

4 november 2010 16:39

Du var väldigt söt där på sista bilden måste jag säga Haha. Jasså det gick inte den här gången heller, ja det är konstigt det där ibland tror man att den ska visa 42 grader minst.
Kan det vara vallningar av undergångsålder
tro;-);-)
Ha en skön torsdagkväll/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Madde Neo o Emma

Madde Neo o Emma

4 november 2010 17:42

Att man inte ens får vara sjuk när man känner sig sjuk, förjäkligt! Lider med dig.
Dock är ens egen kroppskännedom oftast pålitligare än en febertermometer.
Kram på dig

http://www.maddebeaneo.blogg.se

 
Glimz->Lillis

Glimz->Lillis

4 november 2010 21:17

Men jag ville ju vara sjuk, få vara hemma & ta hand om mig. Det kändes som om kroppen behövde det, eller inte :D :D Jag skall inte gnälla, jag är frisk som en nötkärna!
Kramen till dig vännen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Sussi

Glimz->Sussi

4 november 2010 21:18

Du är min stjärna! Å jag gillar allt tycka synn :) :)
Kraaaaaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Kat

Glimz->Kat

4 november 2010 21:54

Jag mår fint, jag är nog tuffare än vad jag tror ;)
Kraaaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Monica

Glimz->Monica

4 november 2010 21:57

Visst är jag snygg å jag visar mig ifrån mig bästa sida också *asg* Nedrigt det är när man har fel, det är ett riktigt nederlag! Jag som trodde att jag var döende hahahahaha, så var jag frisk som en valnöt! Undergångsålder tja jag är ju så pass ung, så det borde det vara *asg*
Kraaaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Madde

Glimz->Madde

4 november 2010 22:02

Visst är det för jävligt?! Det var som att få ett slag över hela nyllet, bara att inse -Du är frisk! Men sen är det ju oxå som du säger. Jag skall lita mer på min kropp & är det så, då är jag sjuk på riktigt *asg* Nä, jag mår förhållande vis jätte bra :)
Kram på dig vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ama de casa

Ama de casa

5 november 2010 11:19

Jag har ingen termometer. Alltså kan jag bestämma själv när jag är sjuk eller inte :-)

http://amacasa.wordpress.com

Nina

6 november 2010 22:55

Det där tyckte jag om! Jag skall banne mig ta och slänga min termometer & gissa om jag kommer att beordra min kropp till att göra som jag vill HA!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards