Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Vatten under broarna...

Av Nina - 15 augusti 2010 13:37

...har det hunnit att rinna, massor! 

Jag orkar inte berätta och skriva om allt, ni skall få en liiiten snutt som hände fredagen den 13de.

Min "lilla" bil skall in på 3000mil service, dax att piffa till i motorn. Frågar en arbetskollega ifall han kan hämta mig på morgonen, han bor ju i närheten & det blir ingen omväg för honom.

Ställer jag en fråga, måste jag vara beredd på att få ett nej, utan att bli grini. Jag behövde inte oroa mig, han sa: -Ja, jippi.

-Bra, jag skall lämna in bilen kl 07:00 Dem behöver den tidigit, då dem slutar 15:00 & den här servicen tar lång tid.

-Oj, det var tidigt. Jag är inte så morgon pigg av mig. Måste du lämna in den så tidigt?

-Ja, servicen tar lång tid och dem slutar tidigare på fredagar.

Det var ett faslans jämmer om att det var tidigt, lång diskussion blev det  -Jag lämnar bilen vid 7 & börjar sakteliga gå mot jobbet, så hämtar du upp mig efter vägen, okay? Mutter mutter okay.

Lämnar bilen, skickar ett sms -Nu har jag lämnat bilen & börjar sakta gå mot jobbet. Meddela mig när du är på väg. Sen gick jag............å så gick jag......... min kollega hörde inte av sig.

När jag hade gått cirka 45min såg jag en busshållplats. Woow det var 100år sen jag åkte buss, den tar jag, det ser bra ut.

Jag min fårskalle, har aldrig åkt buss på den här sidan av stan, någonsin. Men det är ju inte så svårt, trodde jag ja! Tittar ivf på tidtabellen och det skulle dröja innan nästa buss kom, äsch, jag fortsätter och går. Kommer fram till nästa, tattaaaaá, där kommer bussen. Kliver på, sitter å njuter över att inte behöva gå längre. Bussen stannar vid den ena hållplatsen efter den andra & jag hamnar längre å längre ifrån jobbet, buss jävlen åker åt ett heeelt annat håll & så kläcker chaffören helt plötslitg ur sig; -Det är ändhållplats här, det är kanske dax att kliva av? Nu är goda råd dyra, det hann gå många tankar genom skann. -Nä, jag åker nog med tillbaka, du får släppa mig vid samma hållplats igen. tack än då, jag fick ju sitta några minuter. Suck, tjänade inte en minut på detta!

Väl tillbaka vid samma hållplats, fast denna gång på motsatt sida av vägen. Det var bara för mig att vända på klacken å fortsätta gå 

Vid 20 i 9 får jag ett sms; Nu åker jag hemifrån, hämtar upp dig efter vägen. Jag skickar ett sms tillbaka; -Det behövs inte, jag är redan på jobbet!  

Svetten lackade om mig efter att ha gått nästan en mil + att jag redan gått min långis med tösen på morgonkvisten. Har ju aldrig svettats tidigare, så detta är nytt för mig! Dem här levaxin pillrerna börjar nog göra sig verksamma, på gott & ont  

 
 
Madde o Neo

Madde o Neo

15 augusti 2010 16:41

Ojoj va du får motion!
Hopplöst det där med lokaltrafiken.
Har gjort samma tabbe och klivit på fel buss, känner igen irritationen när man inser att man är på väg åt heklefjäll. Tack vettja bil...när den fungerar!

http://www.maddebeaneo.blogg.se

Nina

15 augusti 2010 18:40

Den dagen hann jag med nästan 2mil, bara på morgonen & det var INTE meningen. Jag var dyng blöt när jag kom till jobbet. Men han kompenserade det hela med att jag fick skjuts när bilen var klar :) I love my car!

 
Kajsa

Kajsa

15 augusti 2010 17:15

Men det är ju bara inte sant... Fast det stämmer det där med lokaltrafik utanför linjerna. Livsfarligt! Här ute finns kompletteringstrafik - man ringer dagen innan och beställer (!)kanske kommer det en taxi nästa dag en halvtimme före eller efter, eller så kommer den inte alls, eller så hittar inte chauffören...
Kramar!!

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

Nina

15 augusti 2010 18:43

Det var rent av livsfarligt! Kommer aldrig att göra om det igen. Nästa gång blir det taxi, eller någon som är mer morgonpigg och hämtar mig, garanterat! Nog för att jag tycker om att röra mig, men det behöver ju inte överdrivas :D
Kramar om !!

 
lillis

lillis

15 augusti 2010 17:17

Fy vilken fredag du hade, skulle ha blivit kanon sur på min arbetskamrat och det här med bussar är svårt fall man inte åker så mycket. Hoppas att det gick bra med bilen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Nina

15 augusti 2010 18:46

Det skumma i kråksången, jag blev inte sur. Kanske för att jag hade sagt att jag skulle gå & för att han talade om att han var morgontrött, jag vet inte vilket, men han hade ju kunnat säga nej. Det hade nog varit bättre, tycker jag nu :) Jag har ju heller aldrig varit på den sidan & har ingen aning om vart dem tar mig, det var en ren vild chansning, som blev helt FEL :(
Kram på dig vännen :)

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

15 augusti 2010 19:25

Oj oj det var ett äventyr, pratar ni inte samma språk eller. Jag skulle nog ha blivit "lite" upprörd, men nu för tiden blir jag inte förvånad i alla fall man har väl blivit härdad.
Ha en skön söndagkväll/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

Nina

15 augusti 2010 20:25

Ett riktigt äventyr :) Nä, vi gjorde nog inte det. För mig var knata att börja gå så att han inte behövde stressa till 7. Men för honom var det, jag skulle ju ändå gå & då kunde jag ju fortsätta göra det. Vi tyckte helt olika. Jo upprörd blev jag, men inte sur. När han kom till jobbet, frågade jag: -Hur tänkte du egentligen? Å får svaret; -Jag gick upp 20min tidigare. Eeeeehhhh och.....? Som du säger, man har nog blivit äldre och är inte så förvånad längre, tja så är det nog. Det är härdad jag har blivit *asg*
En gooooo kväller, kram :)

 
Vicke

Vicke

16 augusti 2010 04:35

då fick du lite motion på kuppen iaf, men det var dåligt av din vän att inte plocka upp dig

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

Nina

16 augusti 2010 08:01

Massor av motion :) Jag tyckte inte det innan, men ju mer jag tänker på det.....mmmmm jag är nog allt benägen att hålla med :D En goo dag till dig
Kram

 
Madde

Madde

16 augusti 2010 08:48

Hej! :D

Först och främst så vill jag tacka dig för din fina kommentar hos mig. Den värmde! Tycker också det är så himla kul med nya besökare och du är hjärtligt välkommen att titta in igen. :D

Nu då till din otursdag. I ditt läge hade jag nog blivit mest besviken på vännen, för så gör man bara inte. Tänk på det också... Om vännen hade hämtat dig så hade ju allt varit frid och fröjd! Fast å andra sidan så hade du inte kunnat skriva om något bussäventyr här på bloggen om vännen kommit, så det är väl så sant som det är sagt att det finns aldrig något ont som inte har något gott med sig! Hihi!

Hoppas i alla fall att din vän bett om ursäkt!

Önskar dig en underbar och härlig dag! =)

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

Nina

16 augusti 2010 19:58

Jag tyckte verkligen att det var oerhört intressant + att jag fick lära mig en massa på kuppen *kul* Jag kommer att kika in fler gånger, var så säker :)
Det följde nog med mest gott i slut änden ändå. Jag fick motion, kunde bjuda på ett gott skratt å så förlängde jag livet på dem som skrattade eller log, kanske gick jag ner nåt gram, vem vet *asg* Han har inte bett om ursäkt, men han körde tillbaka mig till verkstaden, så att jag kunde hämta bilen :D

Kramen te bax :D

 
Sussi

Sussi

16 augusti 2010 09:37

Det var mig en redig morgonprommis du fick ;)
Fast du fick ju faktiskt vila benen lite på bussfärden hihi
Men visste din kollega att du skulle lämna in bilen. Hade ni kommit överrens om att kollegan skulle hämta dig tidigare?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Nina

16 augusti 2010 19:53

Fick en riktig promenad + att jag slappade till en stund på bussen, benen behövde det.
Jo, han visste om att han skulle hämta mig + att han skulle hämta mig tidigare. Han orkade väl inte, stackarn ;)
Kramizen

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

16 augusti 2010 09:52

Ja det är klart att det är lilla du som råkar ut för det mesta är det bara för att vi som läser ska ha en intressant läsning hi hi hi, tur att du fick tillbaka till bilen i alla fall.

Kramizen till dig du är bara bäst!

Nina

16 augusti 2010 19:50

Jag har råkat ut för så mycket konstigt dem senaste dagarna, hälften vore nog! Jag delar med mig & bjuder på det jag väljer ut. Vissa är så makabra, att inte ens jag orkar med *asg* Besparar er det mest galna :)

Kramar om dig o din fina kille!

 
Lindha

Lindha

16 augusti 2010 15:33

Haha så myten fredag 13:e stämmer ibland alltså? Märkligt att inte jag blev drabbad på någe sätt, jag som har sån tur :(

Imorrn vännen är det tjena mors Ekerö ;)

Kraaaam!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Nina

16 augusti 2010 19:45

Jag vet att detta hade hänt oavsett fredag den 13'de. För jag hade bett honom att hämta mig hur som :) Och jag hade fått gått, hur som :) Å vad kul, välkomna hem raringar :)
Kraaaam!

 
Ama de casa

Ama de casa

16 augusti 2010 18:17

Tänk positivt: Du fick bra motion i alla fall :-)

http://amacasa.wordpress.com

Nina

16 augusti 2010 19:37

Klart jag måste se det ifrån den ljusa sidan :) Fick en milpromenad extra, bara så där *asg* Jag kämpar tappert med & mot mina kilon, så nåt hekto försvann väl *hoppas*

 
Anita, Aquila och Acke

Anita, Aquila och Acke

16 augusti 2010 21:39

Nåt jag brukar köra med är att kolla vart bussen går innan jag hoppar på men det kanske är överkurs....?

http://www.aquila.dinstudio.se

Nina

16 augusti 2010 22:17

I detta fall var det överkurs. De spelar ingen roll vad det stod vart bussen gick. För jag visste inte vart den gick igenom ivf. Akalla & är stort, sen är det frågan om vilken sida på Akalla den gick. Denna bussen gick åt heeeelt fel håll :(

 
Vicke

Vicke

17 augusti 2010 05:29

Jag hoppas att du får en fin dag nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

Nina

17 augusti 2010 17:14

Det har varit en fantastisk dag :)
Kramen

 
Sussi

Sussi

17 augusti 2010 11:07

Vad kul att du ska på kräftskiva på lördag. Jag skulle gärna vilja gå på en som någon annan har anordnat också så man kan slappna av lite mer. När man anordnar själv är man lite för fokuserad på att alla andra ska ha det bra. Hoppas ni får det supertrevligt. Ät några kräftor för mig med :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Nina

17 augusti 2010 17:16

Tycker jag mé :) Det är underbart att få gå bort, för det är precis som du säger, man blir så fint omhändertagen, underbart att vara gäst :D :D Klart jag mumsar några kräftor för dig också :)
Kramizen :D

 
Vicke

Vicke

17 augusti 2010 17:43

inget nytt, jag återkommer

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

Nina

17 augusti 2010 19:26

Snart så :) Är lite trögstartad :D

 
Ama de casa

Ama de casa

17 augusti 2010 18:34

sv: Örjan hälsar och tackar för omtanken ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Nina

17 augusti 2010 19:25

Vasse gooo :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards