Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Sviterna efter söndagen...

Av Nina - 3 augusti 2010 20:40

...gör sig fortfarande påminda  Jag har bulan Gösta i hövvet & den gör ont, så ont att jag kan inte ligga på höger sida. Vaknar av smärtan så fort jag har skumpat över på den sidan *stackars*    

Det är fler saker som stör min sömn och det är pissmyrekisset över min högra hand. Kroppen håller uppenbarligen på att bearbeta giftet, eller så håller giftet på att etablera sig ännu mer, vad vet jag. Men myrkisset kliar gruvligt mycket & har också väckt mig i jämna mellan rum Jag förstår att myror kan ta kål på snejkisar. Där det finns myror, där finns det inte orm  

Nu är det nog dax att sluta pipa    

Jag går och funderar på att klippa mig kort, kan man be frisören att klippa håret tjockare? Vilken frisyr väljer man?  

Men för att passa i en så kort frisyr måste man vara lika vacker som Meg Ryan & dit har jag lååång väg att vandra, en utopi  

 
 
lillisl

lillisl

4 augusti 2010 06:33

Hoppas att du snart blir bättre efter allt du var med om i söndags. Det är alltid svårt att veta vilka frisyrer som passar.
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Glimz->Lillis

Glimz->Lillis

4 augusti 2010 09:36

Det hoppas jag också :) Känns lite svårt att chansa vad gäller frisyren. Lika bra å köra säkert kort, samma frisyr iiiiigen :D
Kramen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

4 augusti 2010 10:38

Men vilken tur att du kände fästingen på en gång. Äckliga Äckliga fästingar..

Myror är hemska. Deras piss svider nästan värre än att bli bränd av en humla. Hoppas huvudet känns bättre idag. Usch vad du drabbats av mycket trist..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

4 augusti 2010 12:21

Har du som jag gadden kvar efter getingsticket tar det nog flera dagar innan du blir av med det ömma. Du ska nog hålla dej ifrån skogen ett tag och köra lite asfalt, men det är klart då kan du ju få skrubbsår på hakan hihi;-)Själ vet i f-n hur jag betett mej i sommar men vrickat och vridit mej har jag så det är inte många dagar man varit skadefri.
Ha en skön onsdag i regnet/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se/2010/08/01/3331290-

 
Ingen bild

Kajsa

4 augusti 2010 15:46

Men du tål ju inte naturen!! :P Myrsyra kan fräta köttet av t.ex en död mus om man lägger den i en myrstack. Tänk om du blir bortfrätt!!
Min fenomenala frisör klipper mitt kattungehår tjockare - så det fungerar på dig också :)
Kraaam!!

 
Lindha

Lindha

4 augusti 2010 19:36

Önska dig inte allt för tjockt hår, det har jag & det är INTE alltid en hit trust me :) Man kan knappt tvätta igenom sitt hår för det är för tjockt, äckligt...
Tror du skulle passa riktigt bra i Meg Ryan frisyren, hon har tunt hår ;)

Kram från underbara Gotland!!!!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

4 augusti 2010 21:40

Då hoppas jag att det är bättre nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Glimz->Monica

Glimz->Monica

4 augusti 2010 21:52

Det verkar inte bättre :( Men det känns som om jag börjar bättra på mig en aning :) Men du din stackare vad råkar du ut för då?! Undra vad vi har hamnat i för stim?! Inga lotter för oss vá?
Med önskan om en härlig kväll, kraaam :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Kajsa

Glimz -> Kajsa

4 augusti 2010 21:54

Hjäääääääälp det är det som håller på och händer på min hand, mitt hägra lillfinger håller på och fräter bort. Jag visste väl att det fanns ännu fler faror i skogen!! Jag är en asfalts prinsessa & inte en meter till i skogen, aldrig mer, livs farligt! Ser sakta hur mitt finger tynar bort *snyft* *asg*

Kraaaaam!!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Lindha

Glimz -> Lindha

4 augusti 2010 22:01

Jo det gör jag faktiskt :) Meg R har inte tunt hår, det är jätte tjockt. Skulle jag skaffa mig samma frisyr som hon. Då skulle jag se direkt flintis ut, ingen höjdare precis. Ja ja kanske blir det bättre nu när kost och allt har ändrats, vem vet, det märker jag tids nog :)
Njut av underbara Gotland å ha en fortsatt härlig semester!!
Kraaaaaaam!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

4 augusti 2010 22:02

Oj, vad jag har mycket att läsa ikapp:-))
Hoppas oturen snart vänder, tur att träningen går bra iaf!!

KRAMIZAR

http://quincygardensflora.bloggagratis.se

 
Glimz->Sussi

Glimz->Sussi

4 augusti 2010 22:03

Någon typ av tur måste jag ju ändå få ha *ler* Det var verkligen en helvetes dag på oturs fronten! Kan bara inte fatta att det skall göra ont såå länge :( Det är nästan så att jag får tycka lite synd om mig själv, visst? Dé é heeeeeeeeemst synn om "lilla" já *asg* Det börjar bli något bättre nu, tack å lov :D
Kramizen
Psssst, välkommen hem igen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Vicke

Glimz->Vicke

4 augusti 2010 22:04

Det är mycket bättre nu :)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Magda

Glimz -> Magda

4 augusti 2010 22:05

Hahahaha men vännen, man behöver inte läsa allt :) Det räcker men nån dag bara *asg*
Kraaaamen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

6 augusti 2010 09:36

Jag har hittat en ny frsör...som "gör håret tjockare"...åtminstone så ser det så ut, jag har tunt hår, sen 40 år tillbaka...
Har haft en damfrisör i många år som klippt mej, men nu gått i pension..OCH då kom frågan: Var/vem skall nu få bli den som klipper mej...
Min särbo/sambo Lasse bor i Kolsva...och hans frisör, (en kvinna i 60 års åldern) Hon har nu blivit "MIN"..och hon klipper ju mest män..och får min nacke SÅ FIN..och håret ser SÅ tätt ut. När jag tittar mig i spegeln, nacken så är jag SÅ NÖJD... Så kom till Kolsva..och klipp dej där... (kostar ENDAST 200 kr) Billigast man kan tänka sej samt att jag är SÅ nöjd med hennes klippning...
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
Glimz->Margit

Glimz->Margit

7 augusti 2010 20:44

Det där lät verkligen intressant! Men vart i detta avlånga land ligger Kolsva, undrar en som inte är så berest *rodnar* Sen är det oerhört prisvärt! Tack för tipset :)
Kraam!!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards