Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Hundpratare...

Av Nina - 8 juni 2010 20:30

...to be or not to be, that's the question!?! Jag har under lång tid känt att min hund inte mår bra. Har varit till veterinären & bett dem tar prover här å där + röntga henne här å där. Men nä då, det finns inga fel, som om jag skulle nöja mig med det? Skulle inte tro det!  Sagt o gjort, tid beställdes till en "hundpratare" & det är det bästa jag har gjort för min hund, hit in tills. Fick äntligen bekräfat att hon mår precis så )(/&%(/€#%€% dåligt som jag befarade & Tösen har sådana smärtor, stackars stackars älskade Tös 

Fick också veta att min hund tycker att jag ljuger & far med osanning. För när jag säger till Glimz att vi skall gå ut, så kommer hon aldrig ut. Det skall hämtas nycklar, plånbok, godis, jacka, bajspåsar, väska osv osv.... Varför säger matte att jag skall få gå ut när jag inte får det när hon säger det. Tycker det är bättre att matte säger till att jag skall få gå ut när det är dax att göra det. Hon bara ljuger.

Så tyckte Glimz & jag förstår henne, för vartenda ord är sant, jag springer verkligen ut & in som en irrig gammal höna, 15ggr å hon väntar tålmodigt å suckar ljudligt!  

Sen tycker Tösen att jag ljuger om andra hundar som vi möter. Matte säger att dem är så fina, snälla å söta & att dem får gå där. Dem är inte så snälla & söta som min matte säger, det är elaka stycken  o dem har bitit mig. Bättre att matte är tyst, när hon ändå har fel. Ooooops Glimz, det var pinsamt

Detta var ett axplock av "allt" jag har fått veta om min lilla Tös idag. Hon berättade saker som fick mig att baxna. Tårarna brände i ögonhålan & kommer att göra det varje gång jag tittar på henne, hon har sååååå ont, så ont.........nu koncentrerar jag mig först och främst på att lindra hennes smärta. Det är vad Tösens önskar att jag gör  då blir det så   Jag gick på Life Clinic i Täby & besöket tog HELA 3 TIMMAR, dem snabbaste tre timmarna i hela mitt liv! Kändes som om vi bara varit där i 15-20 minuter, häftigt  

Klickar du på bilden, kommer du in på hennes sida  

 
 
Anzi

Anzi

8 juni 2010 23:50

Hej syster yster !

Vet hur det kan kännas mina 2 stora 4 benta fick prata av sig dom oxså & dom sa att matte inet skulle oroa sig så mkt eller vara rädd så mkt ....* Gulle dom*....vet hur det är att sitta där med tårar i ögonen & höra deras "ord" & känna hur sant det är ... ( fick dock veta att de blivit slagna *lessen* vilket var bland det jobbigaste att lyssna till som skärt i mig mest att höra)

Självklart får du adressen & lösen gummizzz !!!

Kjamizzz
Annzi i skogens grönska

http://www.rottweilerk9team.se

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

8 juni 2010 23:53

God kväll bästaste Niniz!

Jag har hört talas om en sådan i Täby som en av Deminas hundar varit hos undrar om det är samma tjej, hon som gick dit trodde inte ett dugg på detta men blev helt övertygad om att hon kunde sin sak hon berättade om fler händelser som endast hundägaren visste om mycket spännande tycker jag. Har funderat på detta sedan hon berättade men har aldrig kommit till skott, nu blev jag nyfiken slår dig en signal i morgon tror jag.

Kramizen till världens bästa Niniz i Glimz

 
Anita och Aquila

Anita och Aquila

9 juni 2010 00:29

Wow! Så spännande det låter!

http://www.aquila.dinstudio.se

 
Glimz -> Anzi

Glimz -> Anzi

9 juni 2010 03:18

Älskade syster yster! Jag förstår precis vad du menar. Sen känner jag att det jag gör är otillräckligt, vad mer kan jag göra? Försöker så gott det går, men jag vill mer! Tack för ditt förtroende :)
Kramizen till dig o din fina flock sööstra miii :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Anneli

Glimz -> Anneli

9 juni 2010 03:22

Gooo kväll eller rent av gooo morgon :)
Mmmm, det är nog samma "tjej" & jag kan vidimera att hon kan sin sak. Det kom fram saker som endast den som äger hunden vet om, sååå häftigt! Glimz tyckte ivf att hon hade en coool matte som gör en massa roligt för henne + att träna är det roligaste hon vet, det värmde mitt hjärta :)
Kramar om dig & goe fina Lotus!

http://ninz.bloggagratis.se

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

9 juni 2010 03:22

Kära Nina !!!
Bra att det finns valmöjligheter,ska försöka få tid där nästa gång vi kommer till TÄBY OCH S- HOLM , VI har ju en av döttrarna son bor i Täby. Ha det bäst vännen och tösen.....KRAM IA....

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
Glimz->Anita

Glimz->Anita

9 juni 2010 03:23

Å vet du, det var det var verkligen sååå häftigt!
Hon kan sin sak vill jag lova :)
Kram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Irja

Glimz -> Irja

9 juni 2010 03:28

Irja vännen!
Har du möjligheten, så skall du absolut ta dig till henne, hon var fantastisk :) Hon tar emot människor hundar katter, ja allt du kan tänka dig. Hon har en oerhörd förmåga som kan knata in i var mans kropp, bara så där, läskigt men intressant :) Ta nu hand om dig & berätta om du tar kontakt med henne :)
Kramar om dig vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
lillisl

lillisl

9 juni 2010 06:23

God morgon Vännen!
Vilken dag du hade i går, så spännande att lyssna på en som kan sin sak, men tycker synd om tösen som har smärtor hoppas att det löser sig
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lindha

Lindha

9 juni 2010 08:22

Sluta nu & babbla så mkt, stackars Glimz, inte undra på att hon inte litar på dig ;-)
Jag är så glad för eran skull, att du fick lite svar på dina frågor, och stackars lilla lejonnina som har så ont faktiskt...
Stoooor kram till er båda!!

http://vildarna.bloggplatsen.s

 
Ingen bild

Lena

9 juni 2010 08:26

Tror stenhårt på detta, vi var iväg med våran häst. Och det är som du säger, de berättade vissa saker som man bara kan känna till själv, lite skrämmande med så häftigt.

Kjam kjam

 
Glimz->Lillis

Glimz->Lillis

9 juni 2010 08:59

Goood morgon vännen!
Ja, jag hade verkligen en körig dag, men oerhört intressant på många sätt :) Jag gör nu allt som står i min makt för att hon skall slippa smärtan, hoppas nu bara att det hjälper!
Kram på dig :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa

9 juni 2010 09:44

Var har stackaren ont? Vad gör man åt det?
Kramar

 
Glimz->Lindha

Glimz->Lindha

9 juni 2010 09:51

Jag har liiiite att jobba på, om man så säger *s* Nu gäller det för mig att TÄNKA på hur jag uppför mig mot tösen, det blir svårt, men jag kommer att fixa det! Usch, jag lider med henne, mattes finaste hjärta :)
Kramar om dig massor vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Lena

Glimz->Lena

9 juni 2010 09:57

Jag har gjort det tidigare, men då med min förra hund. Var då så nyfiken på vad som hade hänt honom i hans tidigare liv. Jag var ju som sagt den 8'de eller 9'de ägaren till honom. Så därför blev det en tur med tösen också :) Å det var det värt!
Kramar om :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Kajsa

Glimz->Kajsa

9 juni 2010 10:03

Hon har fantomsmärtor i ryggen. Svår huvudvärk, som gör att det blixtrar framför ögonen, typ migrän. Hennes lever, njurar & binjurar är helt förstörda. Men det som stör henne mest är ryggen. Det jag skall göra för att hjälpa henne är massage massage & massage. Hjälper inte det......
Kramar om :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

9 juni 2010 12:49

Undrar om man skulle rodna om man gick dit, jag måste säga om mej själv att säger jag gå ut så gör vi det på 5 röda.Törs ju inte annat för då skulle jag bli nersprungen haha.Undrar om Signe kunde tala om hur hon mår, jag hittar ju inga nya tumörer men dom finns nog gömda någonstans.
Kul att du träffat på Attis, Moa var hennes farmor och den bästa lydnadshund jag ägt pappa Zeus däremot hade en egen vilja men en mentalitet som många skulle önska på sin hund.
Ha en bra dag och ge en STOR KRAM till Glimz;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

9 juni 2010 14:11

Tror jag det, du har några fler hundar än jag :) Kan bara säga att, Angela var bra, riktigt bra! Ja, jag har träffat på henne flera gånger & hon är underbar, mycket fin tös :D När jag kommer hem, skall Glimz få en bamsekram från flocken: Moatorpet :) Ta nu hand om er, massor!
Kraam

http://ninz.bloggagratis.se

 
saajaa

saajaa

9 juni 2010 21:27

ja vad ska man säga :) Det där med att du LJUGER *s* det va det bästa hon kunde berättat :)

Kramar i massor och åter massor till dig :) Och Glimz såklart...

http://www.jaxonoffe.se

 
Glimz -> SaaJaa

Glimz -> SaaJaa

9 juni 2010 21:53

*asg* Det var det va! *asg* Sen är det ju så också, att hon är cooool min "lilla" Glimz *ler*

Kraaamar om dim min goe goe vänn! En extra puss till Bakina å så självklart en slirr till Fixi :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Anita och Aquila

Anita och Aquila

9 juni 2010 22:58

Men tänk om hon skulle säga att hon HATAR att träna....Att hon mest av allt skulle vilja vara en soffhund...Vad gör man då??? Fortsätter som med tonåringarna eller??

http://www.aquila.dinstudio.se

 
Glimz->Anita

Glimz->Anita

9 juni 2010 23:10

Då skulle jag klura på hur jag skulle få henne att tycka det är kul. Det är ju till syvene & sist ändå jag som satte fiolen i spel & spelar jag fel låt? Ja, då måste jag ju ändra melodin till något hon tycker om :) :) Du är ju som jag Anita, enträgen vinner!

http://ninz.bloggagratis.se

 
KAT

KAT

10 juni 2010 06:31

Jag säger bara; Schysst ställe *asg*

Nu har jag lagt in bilderna från Jockes kamera i mitt album, kika in där och beskåda dina bilder:)

kram

http://www.garpsaventyr.pixbox.se

 
Anna & Basse

Anna & Basse

10 juni 2010 08:04

Men så läckert att få höra vad hunden verkligen tycker :D, sen kanske det inte är så roligt att höra att man ljuger, misstänker starkt att min skrutt har samma uppfattning om mig när vi ska gå ut. Och stackars lilla dockan som har ont :( :(, Hoppas smärtan kan lindras så hon inte längre har ont och kan njuta av livet igen :)

http://yaxo.net

 
Glimz->KAT

Glimz->KAT

10 juni 2010 08:37

Jaaaapp det var ett riktigt schysst ställe som jag slet med henne till, tur att det uppskattades *asg*
Nu måste jag in å spaaana :)
Kram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Anna

Glimz->Anna

10 juni 2010 08:40

Ja det var det verkligen! Det är ju så hon uppfattar tillvaron & jag får väl helt enkelt tänka på vad jag säger *s* Tänka är ju inte min grej, you know *asg* Mmmmm, hon har super ont min fina tös, önskar nu att jag kan göra något åt det hela & ATT det fungerar!
Kramar om liten Anna o finaste Yaxo :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

10 juni 2010 10:39

Men stackars Glimz, hoppas att hon snabbt mår bättre när du vet var hon har ont!!

Vi skulle tävlat igen på söndag men jag ska ringa idag & stryka oss, lilla gumman var halt i söndagskväll & det har inte släppt än. Vill inte riskera något med hjärtat.

Jag tar inte så hårt på förra tävlingen, endast 4/14 hundar kom runt spåret... Hon brukar ta upptaget oxå så det är bara att träna vidare. Våran lydnad är dessvärre inte så bra som du tror men vi tränar vidare även där, bara hon blir kry igen.

Kramar i massor & sköt om er & en massa krya-på-dig kramar till Glimz

http://quincygardensflora.bloggagratis.se

 
Glimz->Magda

Glimz->Magda

10 juni 2010 12:01

Ja, det är allt lite synn om tösen. Nog för att jag visste att hon hade ont, men sååååå ont, det hade jag ingen aning om :(
Bra du avbokar när liten Flora inte mår bra, det går ju fler tävlingar :) Hoppades att du inte tog så hårt på tävlingen, fast man hoppas ju ändå att det skall gå vägen *ler* Vad är det som falerar i eran lydnad då? Det jag har sett är bara + tecken rakt igenom. Har iof inte sett alla moment & kan ju inte se vad det är du tycker som spricker.

Kramar om er tillbaka i mängder & Glimz skall få sig en bamse kram när jag kommer hem :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia o Qvittra

10 juni 2010 15:05

Stackars Glimz! Otroligt att hon ändå är så duktig o kämpar på när ni tränar!Låter spännande att få veta hur hunden haft det tidigare också med en omplacering, man funderar ju en del!
Kramar till er!!

 
Glimz->

Glimz->

10 juni 2010 15:44

Tycker så synd om tösen! Ja det förstår jag att du är nyfiken över :) Tänk att få veta vad som har hänt i det tidigare livet, alltid lika intressant! Fundera inte, gör! Du kommer inte att bli besviken :)
Kramar om er massor!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

10 juni 2010 19:26

Om vi får hålla oss till lägre lydnaden så klarar vi oss rätt bra;-) Men det är ju liiite andra moment & högre krav i eliten:-( Fast det är ju så det ska va. Hon kryper alldeles för fort så vi hinner inte svänga, hon skäller dåligt på tävling eftersom hon då är tröttare efter allt vi gjort tidigare, sen är det mkt pet i samtliga moment även om hon gör allt...oftast;-) Men tur är det väl att man har en massa att träna på *asg* Jag skulle bra gärna ha er fantastiska lydnad, men den kommer ju inte gratis så det är bara att träna på!
Jag håller med Mia, vilken fantastisk hund du har som går så bra trots att hon har ont. Jag är full av beundran över både dig & Glimz!

Kramiz

http://quincygardensflora.bloggagratis.se

 
Glimz -> Magda

Glimz -> Magda

10 juni 2010 22:49

Men raring, det där låter inte som några problem. Krypet kan du avhjälpa fort fort, lär henne att krypa baklänges, så är ditt problem löst i en handvändning :) Kör bara skallet när hon är trött, för att hon skall lära sig att hitta själva rytmen när hon är trött :) Jag ääälskar att peta i detaljer, för mycket *oops* Gulliga ni är (du o mia) som säger sånna rara saker, det värmer! Jag är stolt över tösen, som presterar så gott hon kan trots ont ont. Men dem är väl som vi, så länge som saker är roligt så gör man dem mer än gärna. Tråkiga saker, då tar det emot *asg*

Tack vännen, du är alltid så gulli! Kramar om dig & fina Flora! En extra puss till Mr River :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

10 juni 2010 23:53

ÅÅÅÅ, va synd att du bor så långt borta, tusen tack för tipsen, ska prova så snart hon är kry:-)

KRAAAAM

http://quincygardensflora.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

11 juni 2010 12:56

Det är såå lätt att man sitter fast i samma spår & det enda man egentligen behöver göra är att byta fil å se det gör du ju nu :) Det kommer att bli skit bra!
Kramar om världens bästa :)

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards