Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Solna Sundbyberg BK...

Av Nina - 18 april 2010 19:14

...nä hä, där var det visst städdag, tuff tuff tuff ut mot Stockholmsavdelningen, nä hä, där var det visst tävling, tuuut tuuut, ut mot Väsby BK, nä hä där var det visst tävling. Men va i hela friden, har ALLA klubbar tävling idag?! Fast på Väsby gick det å vara, dem var precis i sluttampen   Träna träna   sen brummade jag vidare ut till Norrtälje BK & vad har dem anordnat om inte en tävling  Det blev lite träna ändå, stegen. Den som min lilla chimpans äälskar att svinga runt i. Detta jävla moment som jag aldrig trodde jag skulle få ordning på... är banne mig snart klart. Nu kan jag inte längre kalla henne för apa, hon går ju över *stolt* Ett skitmoment kvar, skallet!! Jag får henne inte att skälla  Ibland händer det misstag & hon ger ifrån sig riktigt fina voff's. Önskar att misstagen kommer lite oftare bara...  

På eftermiddagen tog jag hand om mig själv. Styrde grå mot gym'et & nu jädrar börjar det hända saker!! Jag börjar bli stark, stark på riktigt 

Fatta jag började på 69kg på benpressen, där gör jag idag 101kg!! Helt jäkla galet mycket. Jag är uppe i 250 sit ups and so on and so on, är sååå stolt  Jag kommer att bli Nina Dá Hulk    

 
 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

18 april 2010 20:32

101 kilo och mina ben skulle gå av som tändstickor,tala för guds skull inte om sådant när du går på en date vem f-n vill gå av på mitten ASG hihi.
Har också haft svårt med skallet, annars går det minsann bra att gapa och leva om men inte på kommando;-(
Ha det bra/Kramen

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

18 april 2010 21:31

Hahaha bra du varnade mig Monica. Skulle jag nämna nåt sånt, skulle väl stackar springa med benen på ryggen *asg*
Lyckades du få till det? Hur gjorde du då? För precis som du säger, det går jävligt bra att leva rövare, men på kommando...icke sa nicke *sur*
Det bästa till dig! Kraam :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sara, Loke & Nike

Sara, Loke & Nike

18 april 2010 21:57

Järnspikars vad stark du är hjärtat?! 250 situps är ju galet mycket?! På hur många timmar?! hihi... Själv klarar jag kanske 10 i timman eller så... :)

KRAM - vi ses på ONSDAG!

http://www.rottismalle.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

18 april 2010 23:21

Jag är grym Sara :) På hur många timmar? Håller på fortfarande, kämpar mig blå! Man skall inte förta sig *asg*
KRAM!
Wiiiii vi syns på ONSDAG vännen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

19 april 2010 08:09

Attans vad du är stark, nu får dom akta sig på vägarna om någon är dum mot Glimz då tar matte fram alla dom där som du fått på gymmet.

Massa kramar till er!

 
Ingen bild

Glimz

19 april 2010 08:46

Stark som en björn haha. Ingen får vara dum, då jäklar anamma *poff*
Kramar om goe Anneli & fina fina Lotus!

 
Ingen bild

Kajsa

19 april 2010 08:49

...och så har vi en ny här på jobbet igen...
Pärlor och örhängen och pyntad och bjäfs, men vi får väl se.
Jag gör 20 situps utan vidare :P
När jag lärde Bc:n "skall" så höll jag fram en liten pall och skrämde henne med. Icke helt vanlig träningsmetod, men lärde sig det gjorde hon...!
Kramar!

 
Lindha

Lindha

19 april 2010 09:22

Sjukt impad av din träning, vill oxå "stenhårds" träna :D..
Jäklar tävlingar, så där kan dom väl inte göra *asg*
Kraaaaam!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

19 april 2010 09:53

Vi har lärt Doris skall. Hon är jätteduktig på det. Problemet är när hon inte vet vad hon ska göra så provar hon alltid skall först. Det låter högt och oftast när det inte ska låta... ooops hihi

Hoppas du inte blir grön också ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Glimz

19 april 2010 11:02

Åååå så roligt, en som tillför vardagen med en massa bjäfft, du har ivf en massa vackert krimskrams att kika på *asg* Tjugo, inte dåligt!! Skulle jag göra så mot tösen, skulle hon springa och gömma sig hahaha
Kraamar!!

 
Ingen bild

Glimz

19 april 2010 11:04

Bli inte det Lindha, din tid kommer när du känner att du vill ladda järnet & då kommer du att göra det med RÅGE *asg* Jaaa, järdrans tävlingar ÖVERALLT! Så kunde dem göra *sur*
Kraaaaaam!

 
Ingen bild

Glimz

19 april 2010 11:07

Hahaha det är det som är problemet, jag har försökt att lära henne det & det är det som inte går *snyft* Hon kan skälla, men då är det mer ett misstag än en regel *mutter* Ibland glittrar det till & jag blir ju så nedrans glad då. Kan hon inte bara fatta det, trögbollen!!
Får verkligen hoppas att jag inte blir grön! Hemska tanke haha :)
Kramizen

 
lillisl

lillisl

19 april 2010 11:34

Du kommer att bli lika stark som Hulken till slut,men vistt är det skoj när man ser resultat
Kramen min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

19 april 2010 12:47

Ja faktiskt, men jag använde inte skall utan korre=ekorre som hon var alldeles galen i.Vet en i Eliten som körde fisk, tro det eller ej hon blev SLCH hihi.Du får prova dej fram men en del hundar skäller inte på kommando så är det bara, eller så sätter dom igång och det går aldrig att få stopp på dom.
Ha det bra och kämpa på/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Glimz

19 april 2010 13:32

Jajjamensan Lillis, jag kommer att bli Brottar Bertas värsta konkurrent *asg* Skämt å sido, det är jätte kul att se resultat av mitt slit :)
Kramen till dig vännen

 
Ingen bild

Glimz

19 april 2010 13:35

JAAA, så skall jag ju göra Monica! Tösen är tokig i ekorrar & jag säger det samma som du "korren" å hon går FAN i spinn, YES! 1000-tack, nu skall jag hem & testa *jippi* Tänk att ett litet ord kan vara värt så mycket *lycka* Kämpa, det är så jag lever, inget är gratis!!
Kraaaam!!

 
Vicke

Vicke

19 april 2010 15:20

jag hoppas att du har fått en fin start på veckan nu

http://web.comhem.se/animeramedvicke

 
Ingen bild

Lena

19 april 2010 15:28

Galen panna !! Finns inte mer att säga om dej och dina upptåg, men ta ngn annan färg än grön är du snäll, rött klär dej bättre !!

Kjam kjam

 
Anita och Aquila

Anita och Aquila

19 april 2010 22:17

Idag hade även jag en chimpans på stegen helt plötsligt....Trodde ett tag att hon skulle bli rädd men närå.. Het på gröten skulle hon vända och ta stegen igen från andra hållet. Saaakta!

http://www.aquila.dinstudio.se

 
Glimz

Glimz

19 april 2010 22:28

Hahaha vad sött, gott å veta att det inte bara jag som närt upp en chimpans :D
Kram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Anzi

Anzi

19 april 2010 23:47

Jösses amaila vilken babe du blir ...Babewatch eller var det Baywatch....släng er i vägen ;)
& ni är så fantastikt duktiga i er träning..här kommer jag ingen vart & gla dom fröken sitter ner i 2sek *ler* men det e gött att läsa ni är värda varje framgång !!!!!!!

STOR kramizzzzz
Anzi flocken som e på bättringsvägen & hoppas va full go tills helgen ;)

http://www.rottweilerk9team.se

 
Glimz

Glimz

20 april 2010 00:07

Hahahah rolig du är Lena :) fast jag håller med dig, det blir nog lite mer åt det röda hållet :D
Kraaaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

20 april 2010 00:08

En härlig vecka till dig med Vicke :)
Kram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

20 april 2010 00:16

Önskade att jag skulle bli en babe, men så är inte fallet :) Åååå nu blir jag allt lite bestört. Om jag bara hade hört ifrån dig för 6 timmar sedan vännen. Tänkte på dig & ville inte stressa dig på nåt sätt. Jag kommer att åka till Hudiksvall i helgen (söndag)
Kramar om dig massor!!
psss, usch nu känner jag mig som en skitlort ;)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

20 april 2010 08:17

Jösses, va stark du är:-)
Flora tycker oxå att stegen är kul nu efter att knappt kunnat ta sig över från början. Fast vi måste jobba på att ta det LUGNT & inte fuska på vägen ner;-)
Lilla gumman skällde ALDRIG från början utom när någon ringde på dörren. Så jag började med att säga skall när det ringde på dörren & hon började av sig själv. Sen band jag fast henne i en lyktstolpe & retades med en boll så hon gick i spinn, när hon skällde till så fick hon bollen direkt (jag använde inget kommndo då) sen utökade vi:-) Vi har fortfarande inget 10-mässigt skall men vi har iaf fått betyg:-)

Snart, snart, snart är det dag:-)

KRAMIZ

http://quincygardensflora.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

20 april 2010 08:20

dags menade jag ju såklart;-)

http://quincygardensflora.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

20 april 2010 09:47

Jag har fått några förlag om att alltid lägga undan sakerna på samma ställe. Jättebra idé.. Men tyvärr så tror jag inte ens det kommer hjälpa. Jag glömmer nog det med hihi

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Glimz

20 april 2010 11:53

Men vad gör man om man har en hund som inte skäller när det ringer på dörren? :( Jag skall testa med "korren" & ladda ladda ladda :D Bra jobbat med stegen Magda! Men jag är inte förvånad, du är så järnspikars duktig vännen, det där kommer du att fixa till med högerhanden bakbunden *ler* Jappi, snart snart är det dax, som jag lääängtar. Hoppas nu att snön har hunnit försvinna. Jag vill inte se samma mängd som sist!

KRAMIZEN!!

 
Ingen bild

Glimz

20 april 2010 11:56

Jag kan säga så här Sussi, har fått samma förslag som du. Men det är som du säger, det fungerar inte. Varför? Här har jag min alldeles egna tolkning *asg* Jag kommer inte ihåg vart det där samma stället är...... *asg* Så det blir -Det här var ett bra ställe, det kommer jag alltid att komma ihåg! TJI, det gjorde jag inte denna gången heller *trött* Ha det bäst!

Kramizen

 
Vicke

Vicke

20 april 2010 18:50

inget nytt på denna front, jag återkommer

http://web.comhem.se/animeramedvicke

 
Glimz

Glimz

20 april 2010 21:30

Hahaha nä här var det "stiltje" ;)
KramKram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Anzi

Anzi

21 april 2010 13:54

Det gör inget syster yster :-) du kommer få det underbart i norr & det är ni alltid värda du & glimzan !!!! =)
Kör bara försiktigt & ta hand om er !!

Bamse kjamizzzz
Anzi med flock i regnet

http://www.rottweilerk9team.se

 
Glimz

Glimz

21 april 2010 18:05

För mig gör det det raring! Jag känner mig som värsta skurken nu :( Sen är jag ju på läger i all oändlighet, nästan *blink* Vi skall se till o fixa till det, så det så *basta*!
Kramar om dig massor systeryster :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Anzi

Anzi

22 april 2010 03:19

Du kan ALDRIG bli en skurk om du så skulle försöka så det så syster yster ;) vi ses då det funkar & finns tid ska du se =)Blir bara så glad att du finns ska du veta =) !!!

Lova ta hand om er nu & ha RIKTIGT SKOJ i norr !!! Basta ;)!

Stor varm kramiz
Anzi i burschen med hulliganer

http://www.rottweilerk9team.se

 
Glimz

Glimz

22 april 2010 17:24

Anzi, du har ett stort hjärta, tack! Jag lovar att komma o besöka dig i bushen :) Är ju nyfiken på ert nya fina slott mitt i skogen! Hästhagar, stall å den prunkande naturen runt hörnet, avundsjuk till tusen är jag ;) Men du är värd det bästa söstra mi!
Kramar om hela goa flocken! Vi syns snart :)

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards