Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Vakna till hundspyor...

Av Nina - 9 april 2010 08:30

...är inte någon höjdare, roligare saker har jag varit med om! Har sett fram emot denna dag sedan i måndags då jag blev tillfrågad om jag kunde tänkas köra sök på fredag (idag). Sök är den absolut bästa & roligaste grenen av dem alla, så självklart, med en brasklapp om att jag kanske inte kommer att kunna köra tösen, på grund av, ni vet vad. Men då kan ju jag vara med ändå  Vad händer ist? När jag öppnar min sovrumsdörr, då möts jag av......(rubrik ) & en stank, till o med en soptipp hade luktat liljekonvalj i jämförelse med detta. Hon måste ha fått i sig något riktigt yber giftigt, det här är inte likt min tös. Nog för att det har hänt att hon kastat upp förr, men då har det inte luktat, å det tycker jag inte att hundens maginehåll gör. Nog skrivet om det snusket. Jag blir hemma & VAH'ar istället (VårdAvHund) Ni får hålla till godo med en fin bild, som jag stal inne på Kat's sida  Vet att du älskar att springa Glimz, men det får helt enkelt bli en annan dag.

 

 
 
Sussi

Sussi

9 april 2010 08:55

Nämen stackars Glimz. Hoppas det är något snabbt övergående så hon inte blir helt uttorkad! Det är så hopplöst när man inte vet vad dom har fått i sig. Hoppas verkligen inte det var något farligt!
Pussa henne krya på sig från mig
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa

9 april 2010 10:23

ÖRK!
Nä, det är inte ofta det luktar så illa om hundsp... Stackars vovven och stackars matte som hade sett fram emot söket. Ni får väl läsa böcker och se på TV och klappa varandra = VAH...!!
Pseudojobbande Häxan-kramar

 
Ingen bild

Anna med Martin

9 april 2010 11:10

Usch inge vidare, det ena avlöser det andra. Hoppas hon snart blir kry igen.

Kramar från oss

 
lillisl

lillisl

9 april 2010 11:38

Stackars Glimz hoppas att hon snart blir bättre igen
Önskar dig en bra fredag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

9 april 2010 11:44

Det är tungt när dem är trasiga. Men pussen som jag skall ge ifrån dig, den får hon först när truten är flossad & sköljd i vademecum *blink* Nu blir hon ivf pysslad o väldigt mycket tycka synn. Ligger m huvet i knät å ögonen slutna *myser*
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

9 april 2010 11:50

Det är verkligen BIG ÖRK Kajsa! Jag har noterat att hundmagen fungerar & reagerar på sånt som den inte kan smälta, då ger hjärnan signal, ut ur kroppen. Men nu tyckte jag inte att det såg ut att vara nåt dyligt. Fast jag skall oxå erkänna, det gick väääldigt fort att få bort högarna. Höll på att kasta upp själv, så illa stank det!! Men nu luktar det fräsch citron här hemma, ny skurat & fint :) Nu skall jag läsa en saga & sen blir det TV *ler*
Kram!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

9 april 2010 11:54

Varför är det så Anna?! Jag tog ledigt denna vecka för att träna hund för heeela slanten & vad händer? Hade iof för många semesterdagar kvar, men än då. Är bortskämd med att tösen är en frisk krabat. Tråkigt när man hade planerat att göra så mycket. Tur det finns fler dagar :)
Kramar!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

9 april 2010 11:57

Vad händer Lillis? Tösen sjuk igen, det händer bara inte. Vad fel jag har å jag har haft det förr. Nu får jag sikta in mig på målbilden, FRISK :) En härligt helg till dig!
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
saajaa

saajaa

9 april 2010 12:09

men vilken otur ni har :( hoppas Glimz piggar på sig så ni kan få ha lite kul i helgen iaf..

Kramar om

http://www.jaxonoffe.se

 
Glimz

Glimz

9 april 2010 12:12

Visst har vi :( Men det är nog meningen att jag skall lära mig nåt av detta....att vara tacksam över att jag har en frisk hund & inte pipa så förbannat, kanske?
Kramen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Lindha

Lindha

9 april 2010 15:44

Ja vilken otur, taskigt planerat av Glimz som sagt :D .. Men hoppas vovven är bättre nu! O som sagt det går fler tåg :-)

Kraaaam & ha en go helg!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

9 april 2010 15:56

En jävla otur! Oavsett om det går fler tåg, så blir jag väldigt ledsen, detta har jag sett fram emot sedan i måndags & så blir det så här *snyft*
Kram o gooo helg vännen!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

9 april 2010 17:04

det var ju tråkigt, jag hoppas att Glimz mår bättre nu och att du får en trevlig helg

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

9 april 2010 20:21

Ja det uppvaknandet har man ju varit med om några gånger:( hoppas det bara var något tillfälligt och att hon är fit for fight igen. Beroende på vad dom satt i sej kan det ju verkligen lukta uggelguggel blääää.
Härlig bild och häftiga lårmuskler,på hunden
alltså;-)
Ha en skön fredagkväll/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

9 april 2010 20:50

Ja...det var verkligen super tråkigt, ibland så är det tydligen meningen att det skall vara uppförsbacke, tycker bara att det har varit det så länge nu. Det kommer säkert komma något bra ur det hela :D
KramKram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

9 april 2010 21:00

Har bara en gång tidigare råkat ut för dyligt, är oerhört bortskämd att ha en frisk hund. Så jag vet inte hur man gör, mer än att man finns o pysslar :) Visst är hennes lårmuskler lite häftiga Monica? En väninna till mig, kallar henne för Beligan Blue (för hennes muskler, hoppas jag *asg*). En härlig helg till dig & famlijen :)
KramKram!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

9 april 2010 22:32

Hoppas Glimz mår bättre nu?

Ha en jättemysig lördag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

9 april 2010 22:39

Tack vännen :) Hon mår mycket bättre. Har fått behålla maten som jag givit henne vart tredje timme, lite i taget. Hon har druckit vatten & nu är det inget häng i huvudet & inget darr i benen. Till o men en liten lekstund har hon haft med pipgrisen :) En härlig helg till dig!

Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

10 april 2010 12:10

Vad skönt att hon mår bättre nu! Det finns så mycket äckligt ute som dom kan få i sig. Har pipgrisen åkt fram så mår hon nog okej ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

10 april 2010 13:12

Är så lycklig, hon mår så väldigt mycket bättre & har fått behålla all mat :)
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards