Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Städning...

Av Nina - 5 april 2010 19:45

...är tydligen vad detta året har att bjuda på. Det finns inte så mycket annat att göra när man går hemma med en "sjuk" hund, dumma svans! Kan se en ytte pytte förbättring i jämförelse med igår. Nu kan hon få en liten ostbåge böj på tippen, ett litet tag, sen faller den död ner igen  Vi hade ett ganska så lustigt "hundmöte" idag (möte & möte?) Kommer gåendes ner för en backe, ser en kvinna med sin lilla scotte. Hon ser mig & Glimma, så gör även den lilla scotten, den börjar frenetiskt sprätta med bakbenen, samtidigt som den ger ifrån sig läten. Jag stannar i mitten av backen för att dem skall kunna passera bort ifrån oss, lugnt & sansat. Där står vi & nedanför backen står kvinnan m sprätten  Ser att tösen börjar bli påverkad av det lilla vita sprättkrypet (å já mé). Vi vänder oss bort för att slippa se åsynen av dem. Efter ett bra tag vänder jag mig om Å DEM STÅR KVAR & SPRÄTTEN SPRÄTTER FORTFARANDE, vad har dem för problem? Sorry, men jag fixade inte att vara tyst längre  -Ursäkta, men vad är det du håller på med? Vet du om att din hund håller på & utmanar min? Tycker du att det ser ut som om den kommer att klara sig vid en eventuell fight? Om du vill ha en levande hund, så tycker jag att du tar & försvinner bort här ifrån. Detta är helt fel hund att kaxa upp sig mot, eller vad säger du själv?! Hon dröp.......  

 
 
Lindha

Lindha

5 april 2010 19:50

Stick tanten med andra ord *asg*... Fy fan Nina vad tuff du är!!!!!!
Kraaaaam

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

5 april 2010 21:01

Precis exakt det menade jag :D :D
Kraaaam :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

5 april 2010 21:07

Ja du har då alltid något bra att säga dom tröga hundägarna, en annan hade väl tappat talförmågan som vanligt, du är en super bra matte åt Glimzen o en underbar vän för oss alla andra. Hoppas att ni haft en fin påsk.

Kramizarrr

 
Katarina

Katarina

5 april 2010 21:12

Elaka kvinna så skulle jag ALDRIG säga......*asg*

Kraamamam

http://garpsaventyr.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

5 april 2010 21:17

Inget som jag planerar Anneli :) det bara poppar ur truten, utan order från hjärnan. En dag kommer jag att få på näbben. Hoppas att det dröjer hahaha eller så får jag lära mig att springa fort mycket fort. Har förstått att snabbast vinner :) Skulle tycka om, om min hund tyckte det samma, det där om bra matte. Känslan säger att hon tycker nåt annat :( Gott att höra att man är en god vän :) Det värmer hjärtat! Påsken har gått i smärtans tecken, men som alltid går ont över, tur är väl det :)
Kramar om massor!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

5 april 2010 21:18

Åååååååå vem är det du försöker lura nu? Nå, INTE mig ivf ha ha ha ha du har då banne mig den giftigaste tungan av dem alla!! ASG XD XD
Kraaaam

http://ninz.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

5 april 2010 21:50

Sprätten hade inte fått stå där och sprätta om han hade haft en bra matte... Det är bara att peta till honom så han veter hut. Jag hade också sagt till...
Vattensvans eller ostbågesvans - det är frågan? Bara hon inte har så ont längre?!
Kramar

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

 
Glimz

Glimz

5 april 2010 22:01

Rätt & riktigt, hade han haft en rekorderlig matte, då hade hon styrt upp honom! Hon är allt på väg att bli bättre. Nu kan hon till och med svaja lite med den, det ser så lamt ut men när hon blir kaxig, då får hon "nästan" till det :) Å jag tror inte att hon har så ont längre, svansen råkar inte ut för några dödsattacker längre ;)
Kramen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde o Neo

6 april 2010 06:37

Riktigt bra sagt!

 
Glimz

Glimz

6 april 2010 07:22

Jag kan om jag vill :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

6 april 2010 07:42

Man tycker ju att hon skulle vara lite mer rädd om sin vovve?? ;-)

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

6 april 2010 07:56

Att inte folk fattar själva. Det är det mest underliga tycker jag.

Du går väl under namnet "the bitch" i ditt område.

Kjam kjam

 
Glimz

Glimz

6 april 2010 09:48

Håller med dig Sussi :) Men hon kanske inte är det... vem vet? En härlig dag till dig :)
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

6 april 2010 09:53

Det är bara förnamnet Lena :) Jag har nog värre öknamm än "the bitch" är jag rädd för *asg* Men vad hjälper det?
Kraaaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
lillisl

lillisl

6 april 2010 12:12

Man tycker att det är konstigt att inte folk fattar något utan man ska behöva sig till. Hoppas att svansen snart blir bättre
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

6 april 2010 13:08

Ja det är konstigt att dem inte fattar bättre. Svansen är helt klart bättre. Vet inte hur det gick till, men i morse kunde hon vifta på den, oj så glad jag blev :D Fånig? Tja, men jag blev riktigt glad! En gooo dag till dig :)
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

6 april 2010 15:54

Det är helt sanslöst va tok ni råkar ut för, med tanke på det tycker jag inte att det är så konstigt att du ibland inte kan vara tyst längre;-)
Skönt att tösen är bättre i sin svans iaf:-)

River är inte helt kry, vi har fått en tid hos vet på torsdag om han inte är bra då, så håll en tumme för grisen.

Nedräkningen har börjat, snart, snart, snart är det dax för Kloten:-))

Bamse kramar från oss

http://quincygardensflora.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

6 april 2010 16:29

Jag inbillar mig att jag inte råkar ut för mer galenskap än någon annan. Kanske är jag bara lite mer känslig? Det är nog svårt att samsas i ett stort bostadsområde & alla har vi vårt sätt att se till saker. Med det menar jag, att mitt sätt är inte alltid rätt, fast väldigt ofta *asg* Men vad är det du berättar! È inte River riktigt kry?! Vad har hänt? Please, send me an e-mail I want to know! Självklart håller jag tumme för lilla fina nasse :) YES, nedräkning! Kloten, here I come again :D Bättre lycka denna gång, hoppas nu att snön försvunnit, det var bra mycket snö när jag var där nyss *hövva*

Bamse kramar tillbaka i massor!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

6 april 2010 18:45

HÄÄÄÄÄÄRligt att läsa att det finns idioter hos dej med,trodde ett tag att jag var överkänslig och allergisk mot en del andra hundägare.
Ha en skön vardagkväll;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

6 april 2010 20:27

Phhjuu å jag som känner mig som en grinig gammal kärring. Försöker att behärska mig, så gott jag bara kan, det går inte alltid ;) Gott å höra att jag inte är ensam *s*
En goooo kväller till dig & din flock, kram :)

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards