Alla inlägg under april 2011

Av Nina - 15 april 2011 16:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 14 april 2011 14:00

...i mångt å mycket. I natt var det första gången som Mr Prinz väckte mig, 00:51 matte jag är kissnödig punkt NU!! Det var till att plocka upp lilla mysman, ut på gräsmattan å där kunde han släppa ur sig vårfloden. Efter uträttat behov dax att gå upp och tryna igen zzzzz.

06:15 ringer väckarklockan, time att gå upp för att åka och lämna in bilen på service. Inte ett liv från Prinzen. Okay, det blir tösen som får första promenaden, inget som hon misstycker. Väl hemma igen runt 07:10, inte ett ljud ifrån grabben.

Går in i sovrummet & jisses så söt han är när han ligger på söta örat *love* -Godmorrgon min lilla 7sovare. Han vaknar till liv å är såååååå lycklig, jippiii mammz skall vi gå ut?

 

Prinz'en gör sina toalett behov & nu är det dax att väcka världens bästa lillhusse, gooooooooo mooooooorron  Och jag pyser till bilverkstan, brum brum...

Av Nina - 12 april 2011 22:00

...men jag bara måste berätta. Är du en känslig individ, fortsätt inte läs & titta definitivt inte på bilderna, för dem symboliserar berättelsen. Det handlar om bajs. Jag & Kat har varit å tränat hund (tror jag) Efteråt var vi hungriga, så vi bestämde oss för att fara till Stinsen för att äta lunch/middag. Väl där sitter det tre barnfamiljer, sooo faaar sooo goood. Men när dem använder restaurangen som en lekplats, ja då får i varje fall jag spunk, stor spunk. Det var ett jävla liv under lång tid & den ena ungen efter den andra skrek värre än värst.

Ta fatt lekar, kontra kull *suck*. Sen hör man en av mammorna -Men Daniel vi måste byta blöja på dig, du har ju basat på dig. Var på ungen springer iväg & gömmer sig under några stolar, stolar som för övrigt självklart är brevid mig & Kat. Mamman försöker ta tag i ungen & utbrister - Daniel du har bajs upp över hela ryggen, vi måste byta blöja. Ungen börjar skrika & mamman backar, hon vågade inte lyfta upp sitt barn -Daaaaaaaaaniel du måste byta, usch vad mycket bajs du har på ryggen, kom nu!

Skitungen gör ingen ansats att komma till mamman, utan trycker sig ännu längre in under stolen. Mamman gör ett lamt försök igen. Ilskna blickar ifrån mig & Kat "ta ungen & gå å byt på'n vett já, det är äckligt, vi sitter å äter!!"

Den som reagerade på blickarna var pappan som petade fram det lilla krypet. Hade det kommit en odörlukt av klunt, då hade jag kastat upp maten. Tyvärr är jag så äckelmagad & känslig för odörer...

Av Nina - 11 april 2011 22:00

...här i hemmet har börjat komma på plats.

Upp på morgonen (7-8), pink time, in igen för frukost, ut - poop time, in för att hämta tösen, hon behöver ju oxå göra morgon toalett Väl hemma igen, ut med Mr Prinz för nästa pink. 

Det hela tar nästan 1.5-2timmar & sen sover Mr fram till nästan 12. Då är det lunch time, direkt efter maten dax att släppa ifrån sig en etta & tvåa. Väl inne igen är det lite lek på schemat, Mr Prinz somnar sen så sött på söta örat.

Nu är det tösen som skall få sin kvalitetstid, mattes sötnos. Här håller vi på att öva skall, hon behöver massor av luft i lungorna 

Sover ett bra tag efter lunch, vaknar, ut för pink & nu myser Mr Prinz å jag i dungen som är vid lägenheten. Sitter lugnt å filosoferar & tittar/lyssnar på; hundar, katter, barn, barnvagnar, bilar, tjattrande ekorrar, duvor, fjärilar, myror, sopbilen, mopeder, elbilar, löv som far iväg med vinden, kottar, pinnar, stubbar, dörrar som slår igen, hundskall, nycklelskrammel, skrik, motorcyklar, cyklar, kraxande skator, gråt, skratt, människor m käppar-paraplyer-rullatorer-haltande, plastpåsar, borrmaskiner, elsåg, borrmaskiner, billarm som sätter igång i tid och otid, plåtskrammel, lövblåsare & hammrande.

Mr Prinz har fått uppleva många nya intryck under de 7 dagar han nu har varit här. Visst, vissa saker är mer läbbiga än andra, men med lite ragg & luft i pälsen å med morsan bakom, då fixar han allt  Vid 16:00 time för middag & direkt efter ut för poop nr 3. Han har ännu inte poopat inne *stolt* & idag har det inte ens blivit någon pöl på golvet Väl inne så blir det lite röj, men sätter man sig och blir upptagen med något annat, tja då lägger sig lillemannen & kopplar av. Vaknar till liv, leker runt, ut på kisse sväng. Tillbaka in för lite lek. Vid 20:00 tiden är det dax för sista kvällsmålet & då är det också tid för sista poopen & näst sista kissen, in, lek, sova, vaknar, ut på sista kisseluren & sen är det goooooo natt soooov gott  samma visa i morgon igen  

Jag går och lägger mig ungefär vid samma tidpunkt som lillemannen, för att orka. Ingen kan komma och beskylla mig för att vara den piggaste individen i världen & jag skall villigt erkänna att jag passar på att sova då Totte slumrar. Glöm inte, jag är gammal.....

Av Nina - 11 april 2011 10:00

...på att jag inte lägger in bilder på Prinz-Totte så jag gör väl det då dá 

                

Av Nina - 10 april 2011 22:00

...från Kajsa Häxan Blondie, en blogg som jag hamnade in på av en slump, då hon berättade om Mr Esteban. En sån rolig och härlig berättelse, visste jag inte bättre skulle jag trott att den var fiktiv. Den var livs levande sann. Denna underbara människa har jag också fått äran att träffa IRL & hon är fantastisk! Nu skall jag välja ut fem bloggar & hur svårt är inte det!! Men herre min je, det är ju uuuur svårt! Jag tycker ju om alla jag besöker! Men det är bara fem jag får välja.....dumt!

Allt-om-inget: En blogg som ger dig allt mellan himmel och jord. Sussi berättar färgstarkt om allt & gör så många underbara knasiga saker. Kommer inte ihåg hur jag landade inne hos henne. Men väl där, ja då fastnade jag.

Stattinskan: En blogg som leker med tankar och ord, som passar mig som handen i handsken & det ger dig garanterat ett skratt. Ja, jag blir glad av att tassa in här.

Ingenmix: Tänk att det finns så många underbara människor ute i cyber & här inne på denna blogg gömmer sig en underbar människa med sunda värderingar & tankar. Har också 4 ljuvliga schäfrar! Tar så fina bilder å det blir till ögongodis, luta dig tillbaka & njut.

Ama De Casa: Hahahaha jag kan inte annat än skratta när jag tänker på denna quinna, hon är rolig, då menar jag rolig! Här inne lär du dig ord och ordens betydelse. Du kan leka med ord i all oändlighet & Ama har konsten!!

Kinaguld: Även kallad Ansepanse. Jag kommer inte ihåg hur jag fann henne(det är mycket jag glömmer nu för tiden). Älskar när människor bjuder & delar med sig av sig själva. Roliga kommentarer å grodor, ni vet ibland sägs det saker utan att man tänker på vad som sagts =)

Kat, Ettan & Garp: En ärligare blogg får du leta efter!

Lindha, Ajax & Devil: En blogg kantad med framgångarnas framgångar, blandat med tankar och funderingar :)

Ja jag vet att det bara skulle vara fem, men vad faaan! Jag kan skriva om alla jag besöker, för jag gör ju det av en anledning, humor, tips, ideér, tankar, reflektioner, fantasier, anekdoter etc etc

Av Nina - 10 april 2011 13:07

...på Fågelöudde (Lidingö), där har jag varit idag & kikat på Retriver jakt.

Hörrni, det ser ju riktigt roligt ut, det där måste jag nog ta & testa på!

Bild lånad ifrån Feedback's Spirit Speed Happy :)

I övrigt så kan jag sammanfatta morgonen som en arla morgon pip pip 05:20 kissnödig, UT, nuuuuuuuuuuuu! Kiss kiss kiss kiss, det till o med skvalade om öronen från killen å sen somnade vi om till halv 8, tack gode gud för det.

Tösen fick följa med ut på äventyr, lillebror är för liten för att följa med på söndagsutflykter. Skönt att få äga matte själv =)


Av Nina - 9 april 2011 22:00

-Får jag bjuda damen på en whisky?

- Tack men jag avstår, jag känner av det i benen... 

-Hur då? Svullnar dom??

- Nej, dem går isär...  

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Skapa flashcards