Alla inlägg under mars 2011

Av Nina - 9 mars 2011 22:07

...? Jag har fått ett erbjudande som gör mig så glad!

Ett erbjudande/förfrågan från Finland. Dem vill lämna sin hund till mig för träning, fatta, till mig!

 

Jag är så glad så jag nästan spricker Nyper mig själv i armen, drömmer jag? AJ, nä jag är vaken & det är sant *lycka*

Av Nina - 8 mars 2011 21:41

...kraft skall inte underskattas. Man kan vara dum på många olika sätt, utan att veta om det. Du, jag eller någon annan, vet inte vad som kan ha sårat en individ. För att komma till rätta med problemet behövs en kommunikation, ett oerhört viktigt hjälpmedel.  

 

Men det innebär också att den som känner sig berörd, ledsen eller drabbad, förmedlar sin känsla. Självklart är detta lättare sagt än gjort. Men man måste börja nånstans........Efter - Jag älskar dig, finns det egentligen något finare än förlåt?

Av Nina - 7 mars 2011 21:42

...i Veda ridhus, Vallentuna. Där befanns sig jag & Kat i söndags, jisses vá många goa männsikor vi mötte på. Tänk att det finns så många raringar under ett å samma tak! Säkert finns det dem som är mindre goa, men dem känner jag ju inte 

Vi var där i många timmar å det fanns enna riktiga godingar & även mindre fina godingar. Stora, små, höga, låga, smala, feta, breda, långa osv osv = Det fanns en modell som passade alla.  

Kommer ut till bilen & då finner jag den här tösen, den vackraste av dem alla, i min värld! Plus att hon passar mig som handen i handsken = Perfekt för mig, dock inte helt felfri, tyvärr. Fast sen å andra sidan, vem i helvete är felfri?! Nå, inte jag ivf, men jag har underbara vänner som tycker om mig för den jag är & har stort överseende med mina fel å brister & ni skall veta, dem är många, tro mig   

Tänk om vi skulla ställa ut oss själva som potentiella avels djur, fast det är väl lite granna av det vi gör självmant, när vi studsar runt på discon eller andra uteställen.....??? Visar upp oss menar jag......blir bedömda......napp.....

Av Nina - 6 mars 2011 18:06

...så hälften vore nog!  

Tänk er själva att vakna & veta, idag, idag gäller det!  

Har tränat inför detta lopp som en galning i flera månader. Gått mil efter mil, vecka ut och vecka in & idag var det dax, pang där går startskottet!  

Väl i mål så är jag helt slut, orkar inte lyfta en endaste liten kroppsdel. Har förbränt allt extra som jag laddade upp kroppen med!  

Nu känner jag mig mager och utmärglad. Så jag fortsätter med tanken om att jag åker vasaloppet, för om det är så här jobbigt att bara tänka. Hur i hela friden skulle jag palla att glida runt ett spårt IRL på över 9mil, galet! Ni som åker detta lopp, till er säger jag  riiiiiiiispekt riiiiiiispekt

Av Nina - 5 mars 2011 19:41

...näää jag menar ju självklart semla    

Kan ni tänka er att jag har mulat i mig en semla idag. Vid närmare eftertanke, det var inte riktigt värt det. Sviterna efter inmundigandet; däst, trött, ont i knoppen. Fast vid det ätandes tillfälle, hade ingen i Sollentuna kunnat stoppa mig. Ett är säkert, jag har ätit godare semlor än denna, men det var många år sedan sist. Med tanke på att jag inte tål det jag har ätit idag, kommer jag någonsin att få uppleva den himelska njutningen av en god fettisbulle....  

Av Nina - 4 mars 2011 21:10

...är bra reklam, eller?  

Enligt reklamen för Priorin, så kommer du att få så här tjockt hår! Något som jag definitivt skulle behöva, mer hår alltså. För jag är tunnhårigare än, jag vet inte vad. Har för närvarande tre hårstrån, två spridda & en i klunga (medvetet syftes fel)  Ve den djäveln som rycker ett strå från mitt huvé  

Å mular jag i mig Alli, jädrar anamma jag kommer att bli smal som, jag vet inte vad, låter oerhört enkelt. Kanske skall ta och inhandla lite roliga piller    

Med lite färgglada bindor fastlimmade i trosorna så blir livet genast roligare & du skuttar runt euforiskt skrattande. Allt blir så mycket lättare då....NOT! Jag producerar egna färgklickar, så det så, HA!  

Ta lite Anti, zazzam, du blir genast av med ditt munsår.....  

Men om nu Anti är så faaaaaaaantastiskt bra, varför fungerar det då inte på denna stackars människa som verkligen har råkat ut för munsår, stackars individ! Han kanske inte vet om att det finns?

För att inte tala om vårtor, tänk, den här stackars mannen har nog aldrig hört talas om....  

...då hade han nog genast inhandlat denna gyllene burk & vips, besvären är borta. Tänk vad vårt sammhälle är bra........hmmmm.....eller.......Ett är ivf säkert, jag är lättlurad, går på den ena nitlotten efter den andra. Fast jag blir klokare jag också nån dag...efter ett litet piller kanske?

Av Nina - 3 mars 2011 22:35

...min nya chef ifrån Belgien.  

Stackarn, jag hade ju redan bestämt mig för att Tjifen var en tuff, hård & elak individ, ack så fel jag hade.

Satt i ett tre timmar långt möte med mannen & han stod pall för trycket, klart godkänd! Mina dagar kommer att fixa sig plätt lätt. Han har redan nu godkänt 43 av dem   

Av Nina - 2 mars 2011 20:22

...i morse. Kl 09:00 dansade jag in till vårdcentralen, glad i hågen & ännu gladare blev jag när jag upptäcke, ingen kö.  

I kassan blev jag tilldelad en fin liten nummerlapp (76). Går och sätter mig i väntrummet, tio tomma stolar, det var bara att välja å vraka. Det här kommer att gå fort.

Tick tack tick tack, klockan går. Det kommer in fler & fler patienter, men det gör inget, jag äääär föööörst, HA! Nu är det fullt i väntrummet & klockan är 10:00. Vad i hela friden håller dem på med? Är dem lallare hela bunten? Syrrorna springer runt med ett papper i handen, fram å tillbaka , hit o dit, men inget händer.  

Jag är inte riktigt dansande glad längre, börjar mulna till en skvätt i plytet. Helt plötligt kommer det en kvinna & ropar -Nummer 74, ingen reagerar. Det är väl inte så konstigt, för ingen har det numret, det är ju jag på tur *myser*

-Nä, du får nog ta och ropa upp 76, för det är det numret som är först å det är jag. Är i startgropen att resa mig. Då skriker en gammal hagga -Jag har 75, så jag är först! Hur i hela friden gick det till, en joker, bara så där?! Hur kunde hon ha det numret, det fanns ju ingen där när jag kom?! Nå, man skall inte underskatta di äldre, dem kan dem också, häxa  

En halvtimme senare, då ropades mitt nummer upp. Lilla sjuksköterske eleven Tobias skulle ta hand om mig & hans mentor fanns inne på rummet, Gudrun. När hon fick se mina stygn -Du dem där tar jag bort, hmmmm. Var på jag inte kunde vara tyst. -Jag förstår det, för den där läkaren som sydde ihop mitt sår, fick definitivt inte en femma i syslöjd! Fulare sytt sår har jag nog aldrig skådat. Får man verkligen tråckla ihop någon så här illa?!

-Ja du Nina, det är inte vackert & jag måste nog ta och tejpa igen såret efteråt & ett av stygnen sitter väldigt tight och konstigt, där kan det göra ont.

Ja ni ser själva, en femåring hade banne mig lappat ihop mig bättre!

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards