Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Nina - 6 februari 2011 23:00

...kom nu inte å säg att jag har missat tåg helvetet också!

Det finns inget tåg på perrongen, jag tror på fullaste allvar att jag håller på att bli galen Tåget SKA stå här, springer till en monitor, läser & ser att dem har bytt spår. Vi springer som galningar, väskorna vobblar efter oss. Plötsligt hör jag en visselpipa ljuda; NEJ det får inte vara sant!  

Jag kan bara inte missa tåget också! STANNA STANNA STANNA VÄNTA, shit vad vi sprang! Med andan i halsen å med hjärtat i halsgropen, kastade vi oss på nattåget mooot Stockholms Central. Vi kom mé   Äntligen kunde vi pusta ut.

Vi gugglade halva natten å ingen av oss kunde sova. Vi gick igenom olika alternativ. Jag skulle låna böcker på biblioteket, för att läsa om Bali. Tänkte inte erkänna för någon att jag hade missat planet. Sen låsa in mig i 3 veckor & under den tiden ligga i solarium & ingen skulle få veta nåt, ingen!  Alternativt köpa en biljett till vilket annat land som helst, bara för att få komma bort.

-Fan Micke vaaaaa é en semester på Bali i jämförelse med att få åka nattåg mellan Malmö - Stockholm?! Åååå så brast vi ut i asgarv. Vi var verkligen helt slut!

Klockan 09:00 är vi framme på Stockholms Central & nu börjar jakten iiiigen. Flygbussen hade stängt sina dörrar å där kommer vi springades, två galningar som skriker och viftar, bussen stannar tack o lov. När vi kommer fram till Arlanda så gäller det att hitta Thaiexpeditionen. Det finns ingen här på terminalen, ni får åka till Centralen.

Vá faaaan, vi kom ju precis där ifrån. Taxi, tillbaka till Centralen, for till den hänvisade platsen, inget Thaikontor där inte, shit! Nu börjar det bli ont om tid, nästa plan skulle gå 13:00!

Taxi tillbaka till Arlanda. Bara på det här dygnet, måste jag ha tappat minst 3kg. Har aldrig någonsin sprungit så mycket på ett dygn  Får tag i den personen som hänvisade oss tillbaka till City, berättade att det inte längre fanns något kontor där. Då blev vi hänvisade till ett annat ställe, på Arlanda, men dem skulle inte öppna förrän 12. Det var ju inte så många minuter kvar tills dess. Tog vår pick och pack, satte oss utanför dörren för att vänta.  

Tiden är kommen, dörren öppnas, ut kommer det en man med ett papper i handen

-Aaaah en kändis! Det kan inte vara någon annan än Mrs Brander som sitter här! Ååååååå så började utskällningen! Om jag fick en utskällning av kvinnan i Danmark, så var det silkesvantar i jämförelse med detta, han var arg, riktigt arg! Stilleståndet per timme 20,000 DOLLAR. Jag dog! Kostnaden för alla de passagerare (planet tar dryg 580 pers) som missade sina angränsande flighter = nya blijetter! Kostnaden för hotell, för dem som inte kunde boka om/fick plats på ny flight. Omlastningen av flyget för att plocka ur våra resväskor! Å SEN HAR DU MAAAGE & TRO ATT NÅGON VILL HA MED DIG ATT GÖRA!! DU ÄR BANNLYST PÅ ALLA FLYG, PORTAD, FÖRSTÅR DU!! DU ÄR FATTIG FÖR RESTEN AV DITT LIV!! Jag dog, igen! Varför gjorde jag det här?! Varför satte jag mig här för att vänta?! Mitt liv är över, jag har skulder upp över molnen, jaaaaaaag kommer å dööööööö!

 

Just då önskade jag att jag sket pengar. (Önskan kvarstår än idag). Tyvärr är den typen av programvara inte uppfunnen ännu, snyft 

Jag kommer inte ihåg hur länge han skällde ut mig, men det var lääääänge, tills en kvinna avbröt honom. -Vi tar och kikar hur det ser ut på flighten. Men inget är säkert. Hon gick iväg & kom sedan tillbaka. VI FICK NYA BILJETTER! Mot incheckningen & döm om min förvåning, vem är det som står där om inte...

-Tjeeeeena Lisa, hur é läget? Vi tänkte köra en repris, vi hade ju så trevligt sist.

-Hej. Men men men det är ju ni, men vad gör ni här? Ni var ju här igår! Vad har hänt?

-Gumman du vá lite slarvig när du checkade in våra väskor, så vi fick inte följa med.

-Nej vad säger du?! Oj vad har jag ställt till med!!

-Nej nej nej jag bara skojade. Vi missade planet efter att vi mellanlandade i DK

-Guuu vad du skrämdes! Men nu har ni bråttom, trevlig resa!

När vi satt där vid terminalen (rätt terminal), så kom det en väktare & kollade så att vi satt kvar å se det gjorde vi  Man kan ju inte vara så korkad att man missar ett plan två gånger, eller........


Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Skapa flashcards