Alla inlägg under december 2010

Av Nina - 12 december 2010 17:51

...är så in i helvetes skööööönt!  

Nu vaknar jag inte upp på morgonen & är lika vacker som M.M    

Snarare nåt åt det här hållet. Får passa på & sova när tillfälle ges.

 

Har sovit länge & jag skall gå och lägga mig tidigt, allt för att få mysa i min härliga säng!

Av Nina - 11 december 2010 23:30

...och som vanligt blir tösen på flugen! Det var en ung kille som inte ens hade ett koppel till hunden = den var lös. Behöver jag påpeka att han inte hade någon lydnad på sin hund *gah* När husse kom farandes med mössan på svaj för att ta reda på sin ohängda hund, kunde jag inte låta bli att kommentera -Du det finns butiker som livnär sig på att sälja både halsband & koppel. Fick jag nåt svar?....nixi pixi

Men på tillbaka vägen hemåt igen, möter jag och tösen på detta.

Under tiden som jag ville gå & kika på utsmycknigen fick tösen ligga och vänta tills jag blev klar.

Efter att jag hade kikat klart & vi skulle gå vidare hemåt, blev tösen också lite smått nyfiken, -vad är det för skumma saker där inne egentligen, nåt man kan äta?   

Av Nina - 11 december 2010 16:48

...bjuder på några Frankfurtbilder & en Arlanda bild (den första).

Jag är på plats för att åka iväg & att hitta hit var inte ett dugg knepigt.

Så här säljer man korv i Tyskland (detta är på terminalen).

Det är så långt mellan gaterna & det känns som om man går mil efter mil & man kommer aldrig fram. Dem som jobbar på terminalen har cykel. Även rullband finns bitvis.

Efter x-antal "mil", jag har ännu inte kommit till utgången!

Yes, ute. Nu är det dax att fara till hotellet å nanna. Det är en lång dag som väntar.  Byggnaden framför "mitt" kontor         

Framme vid kontoret, det var här jag satt på utbildning heeeeela dagen.

                     

På vägen till jobbet passade jag på att ta dessa biler. Tyckte det kändes skönt med en promenad till jobbet. Det var skönt, men väldigt svettigt  

Av Nina - 10 december 2010 20:51

...jag kan vara seriös också. Det trodde du inte va?  

Vad är det som händer ute i vida världen egentligen?! Hur tänker vi själva? Här är i alla fall en reflektion som jag har. En haj dödar en turist (r*i*p du som omkom). Helt plötsligt startas en mobb efter denna "stackars" haj (+ att dem dödade fel haj. Har hajarna en människa upp nu?). Som 1. Lever i vatten = det är hajens hem 2. Dödade inte för att reta någon, ej heller för skoj skull 3. Såg den stackars människan som mat 4. Hajen dödade för överlevnad

Men att Amerikanarna skickar den ena truppen efter den andra till u-länder & dödar oskyldiga, då är det då banne mig ingen som reagerar. Vart är mobben nu? Vem till skriver människan rätten till att bestämma? Vem gav människan rätten att döda oskyldiga människor? Vad har dem gjort för ont, mer än att bara existera, vara på fel ställe vid fel tidpunkt & bo i fel land?   

Av Nina - 8 december 2010 20:19

...som gick över till rena rama thrillern & huvudpersonen var jag, i akt ett. Efter som jag inte har några skådespelar talanger så är det bara kul att få leka med tanken. Så nu åker vi  

Resan till Frankfurkt förlupte utan några konstigheter, nästan. Jag hittade e-ticket kontrollen, kom till Gaten, sen var det security, japp, där fastnade jag. Det slutade med att jag stod iförd endast byxor o u-byxor/bh/t-shirt/ likförbannat pep det om mig! Hela jag är väl gjord av metall  Hittar "min" avgångs terminal numero 5. Hotellet var okay & kursen innehöll så mycket att en stoppad korv är ostoppad i jämförelse med det jag fick lära mig  Så, nu till hemresan!

Jag har varit i Frankfurt tidigare & vet hur enormt stor denna flygplats är (iof liten i jmf m Chicago, det berättar jag om nån annan gång). När jag bokade min biljett för hemresan, gjorde jag det med gooood marginal. Ifall att jag skulle sitta fast på autoban (det är ganska så mycket olyckor där). Så med nästan 3 tim till godo innan avgång, håller jag alltså på att missa mitt plan & detta utan några missöden. Jag befinner mig på flygplatsen & har varit där sedan 16:45 (avgång 19:50). Detta hände...

Kommer med taxi till Terminal 1. Samma procedur om i Sthlm, e-ticket station, till Gaten & sedan Security Check & saaaaamma visa här & i Tyskland är dem väldigt mycket petigare  & tyckte inte alls att det var okay när det pep om mig, jag stod lika "naken" som på ARN. Mutter å gnäll, dem gick igenom mina tillhörigheter, jag fick visa min nagel sax. Tänkte skämta till det, men till o med jag förstod att det var nog inte riktigt läge för det.

Väl igenom, gällde det att hitta monitorerna, vilken terminal skall jag till, dem första jag kom till, gav informationen SK 123 Stockholm ARN 19:50 Terminal B (utan siffra), konstigt. Går vidare, jag hittar nästa hög av monitorer, där stod det Terminal 1, perfekt den är ju precis på min högra sida. Slapp att gå ex antal kilometrar för att komma rätt     

Sitter snällt & fint vid T1 å läser min fina bok i godan ro. Inväntar bara att klockan skall bli 19:15, då är det dax för boarding. Sitter sitter sitter läser läser läser & klockan tickar & går. Ingenting kommer upp på monitorerna där jag sitter, ingen personal är där heller, konstigt. Går iväg och kikar ifall att dem har ändrat terminal nummer, det har ju som sagt hänt förr. Nä då, det är rätt, T1.  

Helt plötslig börjar alla människor uppföra sig konstigt, vad är det som händer. Tittar upp ifrån boken & ser världens oväder utanför, se snöar ymnigt & blåser där efter. Vad att göra, det är inte jag som flyger planet, det går säkert bra  Fortsätter att läsa min underbara bok & tittar efter ett bra tag på min klocka & upptäcker, shit klockan är 19:10. Var i helvete är personalen?

Går ännu en gång upp för att kika, var är det som händer? Ser på mitt flight nummer & nu är det boarding VAAAAAAAAA! Vart fan är dem då??? Jag är ju vid T1 & inte fan är det någon som går på nåt plan här inte! Det finns ju inte ens personal vid terminalen, inte ens tillräckligt med passagerare för att fylla ett plan, max sex säten, på sin höjd! Vänder mig om, grabbar tag i första bästa personal jag serHan kikar på biljetten och säger,

-This ticket no terminal, this ticket go to Gate

-What are you saying, no terminal? Look here, the tv-screen is telling me Terminal 1.

-TV-screen wrong, no terminal, go to Gate, you hurry hurry!!!

-Thank you, bye..... (sen var det till å springa)

Fan heller jag missar ETT ENDA FLYG IGEN! (ja, jag har gjort det & det är också en heeelt annan historia)

Fan vad jag springer, det känns som om jag vobblar fram, svettas som en gris. Kommer fram till "min" Gate B10 & där finns det då passagerare så det räcker & blir över + att där står till & med mitt flightnummer   nu känner jag mig nöjd, nu är jag rätt! Går fram till disken & ber rodnande om ursäkt över att jag är sen & lämnar fint fram min boarding biljett.

-Du kan ta & sätta dig ner. Planet har inte kommit ännu.

-Men men det står ju att det är boarding?!

-Ja, men det är fel, nu är det så här, var så god & sitt & vänta tills planet kommer.  

Då det inte finns så mycket annat att göra, än att just sitta å vänta, passade jag på att läsa vidare i min bok. Satt försjunken i boken & väcktes abrupt upp av sirener & larm, vá i hela friden är det som händer?!!! Det tjuter något så in in bänken & det är larmbilar som kommer farandes över allt, sirener på Gaten. Ja, det är ett jädrans oljud! Det är visst det planet som jag skall åka hem med.

Passagerarna fick gå ur planet som på den gamla hederliga tiden, trappan & flygplatsen fick öppna upp alla nödutgångar markvägen.

Det visade sig att kapten hade visst missat Gaten....vicken jädra lallare!! Han missade Gaten, med över 5 meter!!

Min kollegas kommentar då jag berättade om händelsen:

-Nina, att resa mig dig det är något man skall undvika.

VA!? Vad menar han med det? Jag fattar ingen ting?! Är det någon som vågar sig på en avancerad gissning?

Av Nina - 7 december 2010 23:56

...& kan man annat än säga home sweet home. Det skall bli härligt att få attackera er å se vad ni har hittat på för roligt    

Av Nina - 5 december 2010 20:43

...är detta, inte så vackert kanske. Men det är det värt     

Av Nina - 4 december 2010 19:29

...i goda vänners lag 

Först ut Avatar i Blu-Ray versionen, filmen är så jädrans fin!

Denna film har jag lyckats undgå, men nu gick det inte längre *lol*

Tredje filmen i högen: Shooter, hit in tills har vi bara sett bra filmer  

Efter middagen blir det denna rulle :)      

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Skapa flashcards