Direktlänk till inlägg 11 december 2010

En vanlig promenad...

Av Nina - 11 december 2010 23:30

...och som vanligt blir tösen på flugen! Det var en ung kille som inte ens hade ett koppel till hunden = den var lös. Behöver jag påpeka att han inte hade någon lydnad på sin hund *gah* När husse kom farandes med mössan på svaj för att ta reda på sin ohängda hund, kunde jag inte låta bli att kommentera -Du det finns butiker som livnär sig på att sälja både halsband & koppel. Fick jag nåt svar?....nixi pixi

Men på tillbaka vägen hemåt igen, möter jag och tösen på detta.

Under tiden som jag ville gå & kika på utsmycknigen fick tösen ligga och vänta tills jag blev klar.

Efter att jag hade kikat klart & vi skulle gå vidare hemåt, blev tösen också lite smått nyfiken, -vad är det för skumma saker där inne egentligen, nåt man kan äta?   

 
 
Kajsa

Kajsa

12 december 2010 01:05

Jaha, nu skrev du om vovven, det var ju bra. Koppel?? STACKARS Glimma, ligga och vänta i den kalla snön i flera timmar. Se på hennes ögon, hon l-i-d-e-r ju ;)
Kramkram

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

 
Glimz -> Kajsa

Glimz -> Kajsa

12 december 2010 01:29

Fru Nattsuddare där :) Ja, visst är jag hemsk!? Tösen lämnade in en klagoansökan efter att vi kom hem. -Här med vill jag flytta, då min matte behandlar mig som om jag vore ett djur! *s* Nu fick hon allt vatten på sin kvarn, hur skall jag kunna hålla detta inlägg hemligt *asg*
KramKram :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

12 december 2010 06:10

Vilken otur tösen har som blir på flugen, har för mig att jag läst något om att man inte får ha hundar lösa om man inte har pli på dom men detta kanske inte stämmer.
Men din tös är mycket vacker
En bra Tredje Advent min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Nina

12 december 2010 11:11

Hon har verkligen maximal otur min lilla docka! Jo visst får du ha hundar lös, precis hur mycket du vill, bara dem lyder. Oftast är det ägaren som har en övertro på sig själv, "min hund är så lydig, den kommer alltid när jag ropar" & det är här som allt fallerar, den är inte lydig & den kommer aldrig när man ropar. En goooo 3dje advent min vän!
Kramen :)

 
Lindha

Lindha

12 december 2010 10:00

Usch vad arg jag skulle bli, att du aldrig får ett tokbryt på alla oansvariga ägare...
Klart Glimz skulle vilja utforskat dom där suspekta personerna liiite närmare :D

Ha en go 3e advent!!! ( Skrev 2a igår, vimsiga jag *s* )
Kraaaaaaam!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Nina

12 december 2010 11:08

Det är ingen idé att bli arg. Om dem hade förstått bättre då hade dem ju haft hunden kopplad = dem är urbota korkade & såna är det ingen idé att slösa energi på. Det skulle bara resultera i att det blir slagsmål mellan ägare & mig + att våra hundar skulle banka på varandra på andra sidan. Nääääää ingen god lösning det där inte *mmoooohahahahaha*
Klart hon ville, men det fick hon inte. Jag berättade för henne att det var en julkrubba & hon fattade naaaada *lol* En härlig 3dje advent till dig vännen!
Kraaaaaaaaam!

 
wiper

wiper

12 december 2010 10:02

Vad tråkigt sånt är man blir ju så rädd när en hund kommer springande mot en. Sånt kan ju göra en hundrädd lång tid framåt. Hundägarna skall naturligtvis ha sina hundar kopplade. Vilken vacker julkrubba. Vilken fin och ståtlig hund du har. Får gå och kolla vad det är för ras för jag är värdelös på sånt men lär mig mer och mer när jag träffar på hundar ute.

Ha en fin tredje advent
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Nina

12 december 2010 11:05

Hundägare som inte har 100% lydnad på sin hund skall obönhörligen ha dem kopplade, absolut. Men det finns ju dem som har en tro -Jag har absolut lydnad på min hund. Å det har dem då alltså inte *sur* En underbar tredje advent till dig!

Kramen :)

 
Sussi

Sussi

12 december 2010 10:47

Men kära nån.. Vart kommer alla idiothundägare ifrån egentligen?? Inte nog med att hunden utan koppel kan skada Glimz, det finns ju en ganska stor risk att den koppellösa hunden kan bli skadad med. Är man inte räddare om sin hund än så? Bara undrar..??
Inget är som väntans tider ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Nina

12 december 2010 11:01

Den kommer ifrån min gata där jag bor, där är det bara idioter & fääää. Den oerhört oansvarliga hundägaren bryr sig nog inte nämnvärt om sin hund & verkar inte förstå att hanns hund faktiskt oxå kan bli överkörd. Väntans tider mmmm......
Kramizen

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

12 december 2010 11:45

Ja du dessa hundägare, i helgerna slänger jag på Argos ett koppel när vi går ut. Och det är inte för att han springer på utan för att jag vill inte ha hundar som rusar på honom nu när han inte är frisk, orkar inte dividera med folk längre.
Tycker hon blänger lite elakt på dej tösen HAHA
Ha en skön tredje advent/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Glimz->Monica

Glimz->Monica

12 december 2010 11:50

Varför är det så här egentligen? Är det meningen att jag som försöker uppföra mig, skall behöva bli utsatt för dylikt gång på annan, nääää så är det väl ändå inte. Sackar lilla Argos, tur han har dig som hjälper och fixar, världens bästa matte! Tösen är inte riktigt nöjd *asg* En go 3a till dig!
KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

12 december 2010 13:25

det var en bra kommentar av dig, synd bara att du gav den till döva öron

http://animeraigimp.bloggplatsen.se/

 
Ama de casa

Ama de casa

12 december 2010 15:29

Helt otroligt att hunden inte var kopplad när han inte hade pli på den!
Tur att det gick bra i alla fall.

http://amacasa.wordpress.com

 
Glimz->Vicke

Glimz->Vicke

12 december 2010 17:08

När man får höra den smärtsamma sanningen är det oftast lättast att lägga dövörat till. Men det undermedvetna ger sig nog till känna under natten, då kommer jag och spökar i drömmen *mmmooooaaahahahaha*

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

12 december 2010 17:22

Ja ni har då otur på era promenader hoppas lilla Glimz inte kom till skada. Visst är det hemst med allt dödande det är verkligen som du säger ingen reagera men om ett vilt djur gör något då är det rena katastrofen sorgligt men sant. Återigen tusen tack för idag härligt o se vad alla blir glada som möter dig du utstrålar en sån värme.

Kramizen bästaste Ninizen

 
Glimz->Ama de casa

Glimz->Ama de casa

12 december 2010 17:34

Så här är det hemma vid. Helt jä**a galet, det är vad det är!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Anneli

Glimz -> Anneli

12 december 2010 17:42

Vår lott här i livet är detta, vi skall lära oss att hantera dylika situationer utan att reagera, nåt vill livet säga med detta, så långt har jag förstått. Men det jag inte kan förstå, hur länge skall det hålla på?!
Tusen tack själv vännen! Jag har öppnat presenten & den var super super bra, tack! Kan man bli annat än glad när man kommer till världens bästa Maria, hon är underbar, för att inte tala om hennes goe dotter Jessica!!!

Kramar om dig & finaste Lotusen

http://ninz.bloggagratis.se

 
junitjej

junitjej

13 december 2010 19:55

En sådan fin hund du har!! Synd att den blev påflugen av en annan.

http://junitjejen.se

Nina

13 december 2010 20:45

Jag bugar och bockar, tack :) Hon är min "lilla" stjärna & tyvärr blir hon påflugen & biten av andra hundar titt som tätt. En goo kväller till dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Skapa flashcards