Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Hysteriskt galen...

Av Nina - 28 november 2010 06:30

...galen hundpromenad! Inte visste jag att det fanns kamikaze hundar. Nå, hund å hund, det var en pudel (inget illa menat till er pudelägare). Men detta bevisar, pudeln ääär inte den mest brighta hunden som går med fyra tassar på backen.

Som vanligt är man ju ute, det är ju där allt händer. Töner blir helt plötsligt rabiat, så där rabiat som bara tösen kan bli. Hennes kroppsspråk skriker avståndstagande; försvinn jag är livsfarlig, stick , bort, hädan ditt kräk, inte närmre du loppcirkus där, väck, gåå å döööö!! Hänger ni mé på hur upprörd hon är?  

Mr LoppCirkus (MLC) springer å springer å kommer närmre o närmre, tösen är i upplösningstillstånd. MLC stannar cirka 20 m ifrån tösen, som för övrigt är lika arg. MLC fortsätter framåt, stannar nu cirka 10cm ifrån tösen. Nu borde väl den galna pudeln försvinna! Nej då, den går ända fram till tösen nos mot nos...

Nu är sista stunden kommen för den lilla luspudeln, gläfs smack mums      

Vad händer då? Jo, Mr LusPudel bjuder upp till vals & Glimz svara upp med - Javisst det skall bli kul å sen hade tösen å MLC en uppvisning utan dess like!! Om ni undrar vart matte/huss var någonstans, så fanns det ingen av vardera sort. Ifann ni undrar över varför jag inte ingrep i början...ärligt...jag bryr mig inte längre. Jag har skyddat henne i nästan 6år, hon har blivit biten av andra hundar i över nästan 6år. Denna gången kännde jag, det är din tur nu tösen......å så händer detta.

Det är inte ofta jag tappar ansiktet. Men denna gången landade hakan i backen, ögonen poppade ut ur ögonhålorna & chocken stod innanför dörren å väntade på att slå till. Jag klarade mig undan i blotta förskräckelsen! MLC bjöd upp till vals & Glimz hängde mé, fattar ni.......jag äsch, äh själv fattar fortfarande ingenting...

 
 
Monica

Monica

28 november 2010 07:21

Beror nog på att inga ägare var i närheten och du tog det lugnt;-)Härligt när man blir förvånad åt rätt håll så att säga.
Ha en skön första advent:-)
KRAMEN

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

28 november 2010 08:00

Ooooops...Förvånad blir man !!

Ha en bra dag vännen !!

Kram

 
Glimz->Monica

Glimz->Monica

28 november 2010 09:49

Ja så kanske det ligger till & denna förvåning utsätter jag mig väldigt gärna för, ofta, tack!
En gooo första advent till dig och det dina :)
KRAMEN!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Lena

Glimz -> Lena

28 november 2010 09:50

Ja verkligen! Det samma till dig vännen :)
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

28 november 2010 10:19

Den var uppenbarligen så dum så den blev helt orädd och då funkar det. Det måste ju ha sett för trevligt ut när de lekte.
Kraaam

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

 
Lindha

Lindha

28 november 2010 10:21

Som jag sagt till Devil, ge inte upp för Glimz, fortsätt smöra en vacker dag ger hon med sig, och titta nu vad dom hände :D
Amazaing :)

Kraaaaam vännen!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Ama de casa

Ama de casa

28 november 2010 11:26

Härligt - jag älskar Happy Endings :-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Sussi

Sussi

28 november 2010 13:23

Ja man ska aldrig sluta förundras. Det får man lära sig med en envis och egen hund! Kul att dansade ihop en stund istället för bråkade :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz -> Kajsa

Glimz -> Kajsa

28 november 2010 13:46

Att den var dum, det kan jag skriva under på *asg* den var super korkad & det fungerade galant!
Kraaaam :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Lindha

Glimz -> Lindha

28 november 2010 13:47

Jag skall hjälpa till att pusha lilla Devil, han får inte ge upp :) Det sista som överger en det är hoppet!
Kraaaaaaaaam!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Ama de casa

Glimz->Ama de casa

28 november 2010 13:50

Ja man får se till att fånga dem små lyckliga ögonblicken, så att det blir en Happy Ending :D :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Sussi

Glimz->Sussi

28 november 2010 13:54

Näääää, man ska väl inte det & det är roligt när det händer såna här saker :) Dem hade en jätte rolig dans tillsammans. Sen tyckte faktiskt Glimz att han blev riktig jobbig :)
Kraaaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

28 november 2010 15:05

Va häftigt du ser hon är ju en riktig goding din prinsessa klart han ville dansa med henne. Tack snälla du för hjälpen igår.

Ha en mysig första advent. Kramiz Anneli o Lotus

 
Glimz -> Anneli

Glimz -> Anneli

28 november 2010 16:01

Klart hon är en goding hahaha jag tror allt att hon hamnade i chock själv. Kamikazie pudeln som inte fattade bättre fick henne ur fattning & dansen blev då roligare *asg* Tack själv vännen, det var så lite så :D :D En goooo första advent till dig o plutt!
Kram till er :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Madde Neo o Emma

Madde Neo o Emma

28 november 2010 18:45

Hehe Mr loppcirkus var i alla fall en modig hund och tydligen mycket charmig. Va roligt att det gick så bra!
Åh va avundsjuk jag blir när du berättar om clinicen i fotgåendet, attans att man alltid ska jobba när det är som roligast. Du får gärna berätta mer om det vid tillfälle.
Kram på er

http://www.maddebeaneo.blogg.se

 
lillis

lillis

28 november 2010 19:09

Så skönt att allt gick och att det var frid och fröjd
Ha en skön kväll
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Glimz->Madde

Glimz->Madde

28 november 2010 19:09

Är du säker på att han var modig? *asg* Du tycker modig, jag tycker super korkad hahaha. Men jag är oerhört glad över att det gick bra, tack o lov :D Jag kan berätta allt om fotgåendet, inga som helst problem :) En go första advent önskas er!
Kram till flocken :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Lillis

Glimz->Lillis

28 november 2010 19:11

Helt underbart, ibland blir man allt lite överraskad. Helt okay så länge som det är till det bättre :D :D En härlig första advent till dig!
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Anita, Aquila och Acke

Anita, Aquila och Acke

2 december 2010 21:14

Underbart...sitter och läser med ett leende från öra till öra. Kram.

http://www.aquila.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Skapa flashcards