Alla inlägg under oktober 2010

Av Nina - 20 oktober 2010 21:46

...det upptäcker jag mer och mer att dem flesta är, inte bara i det privata livet, utan även när det gäller arbetet. Hur roligt är det på en skala att nästan jämt jobba över, många timmar i veckan. Inte nog med det, ovan på allt, är det sen utbildning & du har två tidpunkter att välja mellan AM 08:00 PET or PM 04:00 PET   Det mina vänner, betyder att, jag kan välja att gå utbildningen kl 01:00 på morgon kvisten eller kl 17:00 på efter middagen. Valet är inte svårt, men varför kan inte europa också få ha sin utb på arbetstid.   Nääää, bara amerikanarna få som dem själva vill, klart dem kan sitta & lära resten av världen i flera timmar, det är ju på deras premisser, hur svårt skall det va?  

 

Av Nina - 19 oktober 2010 20:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 19 oktober 2010 19:40

...skulle man ju kunna tro att jag är efter denna händelse!  

Är det nån som missat att jag är en disträ individ? Nä, trodde väl inte det! Som vanligt gör jag nåt oerhört korkat, som "bara" jag kan göra    

Jag glömde min plånbok i bilen. Det kanske inte är så knasigt & det har säkert hänt många mé mig. Men vem, vem har lämnat kvar plånboken i bakluckan? Det är säkert inte heller så konstigt. Fast vem har glömt den med en öppen baklucka! Självklart så är det det jag har gjort!! Tyckter tydligen inte att jag har ett tillräckligt spännande liv, så jag behöver krydda på tillvaron med lite extra oro också, NOOOOOT!    

Hur i hela friden kan jag vara så korkad?! Där ligger den helt öppen, helt synlig för vem som helst att ta, i hela 4-timmar. Det bästa av allt, den är kvar & Glimz har skött sin uppgift med bravur  

Av Nina - 16 oktober 2010 22:00

...galenskaper ifrån den här sidan av Sverige, orkar ni läsa?  

En GPS inhandlas, nu är det slut på att gå vilse i skogen! Är så oerhört trött på att aldrig hitta hem. 100% av alla gånger jag får för mig att knata ut i det vilda, så hittar jag inte hem. Men med denna fantastiska uppfinning, då kirrar jag biffen!

Ingen skog i hela världen är för stor för mig nu Är kaxigare än kaxigast, jag knatar helt orädd in i det vilda. Har inte ens en tanke på att det finns blod törstiga  bestar, som äter sånna som jag till frukost lunch å middag. Men vadå, jag är ett lätt byte, dem behöver inte pringa ihjäl sig för att döda mig ivf. Det blir mer jag som lär springa livet av mig, det betyder....jag kolarvippen oavsett! Hur som, start kl 09:00 å jag går går går å går ännu mer. Kikar självklart på GPS hur jag har gått. Jag har verkligen gått rakt in i djupaste helvetet.

Nu är det dax att stanna till en stund, fika tajm  Hunden är överlycklig, har väl aldrig någonsin gått så långt in i en okänd skog, modiga jag! *mallig* Nu är jag klar & tycker jag har varit ute länge nog (4-timmar), dax att gå hem. Plockar upp min nya fina gizmo, ledsagaren skall visa mig kortaste vägen hem. Trycker fint på den lilla lysknappen. Vad möter mig då? Jo texten; Low battery, panik. Nu måste jag fort som faaaan ta ut riktning hemåt *poff* GPS'en död! Fattar ni? Hur kommer jag hem nu? Hur kunde jag vara så järnspikars dum å ha den på hela tiden? Varför tänkte jag inte?! Tänka är tydligen överskattat!!  

Det är bara å ställa sig å krama om ett träd & hoppas på att bli räddad. Ett är säkert, jag står då inte med ett flin ensam i skogen!

 

Vem i hela friden är så där lycklig över att vara övergiven in the middle of nowhere  Nu ska vi hem älskling, å hoppades att jag skulle få en riktning, glöm det! Trodde ni på fullaste allvar att vovve ville hem? Nännä, jag stannar här i friheten, pillutta på dig matte  Ja, jag kom hem till slut, runt 19:00 snåret! Uppgiven, trött, ledsen, hungrig, förbannad, glad, frusen men mest av allt, nöjd, jävligt nöjd! Nog för att jag träffade på en krabat i skogen som visade mig en halv dan riktning, men ändå    

Vad lärde jag mig av detta? 1. Sätt in en Way Point 2. Stäng av GPS'en 3. Ha reservbatterier. Detta kommer aldrig mer att upprepas, hoppas jag  

Av Nina - 15 oktober 2010 23:02

...på mig själv i dagens inlägg Egentligen borde jag inte berätta om hur korkad jag är, men äsch wått ö häck  Hänger med mina arbetskollegor ut på lunchen, skippar mitt gym å gör nåt roligare istället, äter gott på Thai buffén i InfraCity. Efter den fasionabla lunchen skall chauffören iväg till ElGiganten, som för övrigt är ett ställe som jag bara älskar att gå runt å förlusta mig i, jag vill ha alla gismos! Landar vid mobiltelefonerna, vill ha den, den å den, självklart vill jag ha den dyraste  Har varit länge vid den avdelningen å börjar kika efter mina kollegor, dem är borta!  Letar lite lojt efter dem & hamnar då på dator avdelningen, nu försvann jag verkligen in i dimman å drömmarnas värld! Fann min dröm dator iMac ProBook, vill HA! Virus fri dator som sköter om allt själv!  

Till det fasionabla priset av endast *host* 23,000:- Shit vad dyrt! Helt plötsligt kommer det ut ett ljud ur högtalarna. En kärlekslåt å jag sjunger lite tyst för mig själv -In looooove la la la laaa laaa laa for you, singing the song, in love lalala

laaaaa osv osv.... Tänker -Vad häftigt precis den låten har ju jag som ring signal å så lallar jag med lite till & så slutade den, bara så där. Jävla skit! Jag fick ju inte lyssna klart på hela låten, dåligt! Behöver jag tala om att människorna runt om tittade konstigt på mig? Men vá i hela friden har mina kollegor tagit vägen, började bli lite orolig ifall dem glömt bort mig. Strosar vidare å hittar nu telefoner (vanliga trådlösa till hemmet). Hittade en jättefin liten rackare som skulle passa så fint i mitt hem  Började sen dra mig mot rulltrappan & vilka är det som kommer gåendes upp för trappan, om inte dem förlorade  -Nina, där är du ju! -Ja det är väl klart jag är här. Var har ni varit? -Vi har ringt på dig! -Nä, det är ingen som har ringt på mig.....eller, va har ni? Tar upp min mobil & ser att jag har ett missat samtal. Ooooops det var inte någon som spelade upp "min" låt. Det var min mobil som ringde i fickan & som jag helt ovetande gick och sjöng så vackert. Tror faaaan att folk titta på mig som om jag precis blivit utsläppt. Den där fönsterplatsen på sjukan är paxad, av mig!

   

Av Nina - 14 oktober 2010 21:54

...ibland  

Under ett besök på ett mentalsjukhus frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.


- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten. Sedan erbjuder vi åt patienten en tesked, en tekopp & en hink. Han/hon ombeds att tömma badkaret.


- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken för att den är större än teskeden och koppen!


- Nej, svarade direktören, en normal person skulle dra ut proppen - önskar du en sängplats närmast fönstret?

 

Av Nina - 11 oktober 2010 13:19

...i Sollentuna

  Men jag har ännu inte riktigt fått kläm på om den är besvarad & den som är kär är Glimz  Nästan varje morgon när vi är ute och går möter vi på hennes lover boy  Innan vi kliver ut ur porten, rättar hon till frisyren med ena baktassen, skakar sig lite lätt, allt för att pälsen skall se lite fluffigare ut. Väl ute, andas hon in tre djupa andetag, andedräkten måste fräschas upp! Den blir då rakt inte bättre, jag låter henne tro det, vill ju inte såra henne.  

Åååå hjälp där kommer den stiliga Herr'n. Glimz stäcker på sig, slänger ut klorna, allt för att visa hur långa hennes nagla/klor kan bli. Rättar till ögonbryn och morrhår, hårbeklädnaden ansiktet måste ligga slät i ansiktet, inga rynkor här inte! Sen går hon med vickande rumpa & lockande läten. Mr B tittar på henne & hans blick säger -Du trånande fruntimmer, ställ dig i köööö. Jag har hela grannskapets tikar att ta hand om, good bye! Ååå så går han värdigt & stolt där ifrån. Tösen kastar lååååånga blickar efter sin darling, vänder sig mot mig & säger -Matte, imorrn träffar jag honom igen, visst?! -Visst gör du det min lilla docka.......

Glad i hågen spatserar tösen vidare, kissar frenetiskt mycket o över allt, just för att lämna sitt visitkort, som för att tala om....så här snygg é jag, bara så ru vet! 

Av Nina - 10 oktober 2010 22:19

...& klockslag 10:10:10 visst är det väl häftigt?!! Å det är min son's födelsedag, ännu coolare  G*R*A*T*T*I*S

All lycka till dig min älskade son  

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Skapa flashcards