Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Chiuaua...

Av Nina - 29 september 2010 21:45

...möte som jag bara måste berätta om, det var så knasigt.  

Är ute på den sista prommen med tösen, hon gör sina behov så fint så. Runt hörnan kommer en kvinna & först ser jag inte att hon är ute och går med en hund. När buskarna upphör ser jag en liten liten liten krabat. Den stannar, kikar på tösen, spänning i luften, trumvirlvel tattaaaaaa

Mötet är spänt det är Rottweiler vs Chiuaua, vem vinner? Kvinnan kommer närmre å närmre... -Du det är inte läge att du kommer så mycket närmre med din hund. -Han är så liten så han kan inte skada din (säger hon med ett leende på läpparna). Vet inte riktigt om jag tyckte det var lika underhållande som hon. 

Sen gör kvinnan nåt som får mig att tappa hakan, hon tar upp sin lilla spröda krabat. Går raka vägen mot tösen (å som ni vet, hon har inte det rödaste hjärtat fyllt av kärlek till andra hundar), hon håller ett stadigt tag som sin hund för upp hundens rumpa & trycker upp stjärten i nyllet. Tösen möter upp med ett skutt & den lilla mini hunden ser ut som om den skall dö vilken sekund som helst. Försöker på ett vänligt sätt att förklara för henne att, det är inte så fiffigt av henne att göra så här. -Min hund kan inte bli helad av en enda hund, det behövs många hundar för att det skall bli bra 

Vilken galet modig kvinna!   Finns det hopp om mänskligheten eller visste hon inte bättre, vad tror du.... 

 
 
Kajsa

Kajsa

29 september 2010 20:45

Det var konstigt... Jag vet inte vad jag ska tycka. Tanken var kanske god, men jag är inte säker på det ändå.
Kramar!!

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

 
Glimz -> Kajsa

Glimz -> Kajsa

29 september 2010 21:51

Visst var det lite udda!?! Jag vet inte heller. Jag som inte brukar tappa talföret, tappade hakan. Undrade vad hon höll på med. Hade hennes hund bara rört på ett öra åt fel håll *smack* *tugga* *svälja* *rap* så var tösen mätt & matten helt förtvivlad. Å jag....jag hade väl fortfarande stått i chock & undrat -vad hände?
Kramar om massor!!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

29 september 2010 22:27

Jag hade nog tappat hakan, man kanske ändå bör kolla innan man gör en sån övning, eller så var det bra att det kom så oförberätt. Skönt att det gick bra i alla fall.

Massa Kramar till er båda!!!!!

 
Glimz -> Anneli

Glimz -> Anneli

29 september 2010 22:45

Jag tappade hakan, jag lovar, letar efter den fortfarande. Är så glad över att hennes hund lever & att den inte rörde en fena, för då hade det varit kört för den lilla parveln.
Kramar om er massor!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
saajaa

saajaa

29 september 2010 23:22

Eftersom hon inte hade några förutfattade meningar så hände inget :) Rumpan är det mycket FÅ hundar som biter någon annan i *s* jag tyckte nog att hon va både modig och ganska smart, en som inte hade en susning om vad den gjorde hade stoppat näsan först och DÅ hade det kunnat gå illa MYCKET illa!!

Hon hade ett gott hjärta och bevisade att det finns HOPP om mänskligheten tycker jag allt :)))

Kramar

http://www.jaxonoffe.se

 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

30 september 2010 00:29

Kära Nina !!!
Händelsen, för mig är helt perplex, skulle någon hundägare bete så där mot min LABB skulle jag undra om hon har alla hemma....Modig ,,NEJ,det kan jag inte påstå ,,,mer dummdristig beteende....
HA en skön och fin/fin höstdag.....
KramiZ IA......

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

30 september 2010 06:46

Vilken knäpp kvinna, hur kan man bete sig på detta vis. Förstår att du tappade hakan
Ha en bra dag Vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

30 september 2010 08:16

Hmm.
Hmmm..
Hmmmm...
Konstigt gjort av henne. Nu ska vi väl vara glada att det gicks då bra. Antagligen blev Glimz lika överrumplad hon! Men jag skulle nog rekommendera den hunägaren att lyssna på den andra ägaren (dvs dig). Vem känner inte sin hund bäst liksom!

Å stackars dig...
Jag hade dött om inte jag fått äta ost och gratänger. Finns det ingen ersättningsprodukt du tål?

Ha nu en kanontorsdag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lindha

Lindha

30 september 2010 08:48

Wow, vad brukar dom säga: Den sista idoiten är inte född el??!!! Kanske var lite starkt ord, men jag blir ärligt talat inte klok på vissa hundmänniskor... Det som stör mig mest, är nog folk inte respekterar andra människor!!!!

Kraaaaam vännen!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Glimz -> SaaJaa

Glimz -> SaaJaa

30 september 2010 09:50

Jag förstår precis vad hon gör & vad hon gjorde. Men det är inte hennes hund som har problem, utan min. Hundar vänder sig om & biter min, utan orsak & så hade även denna kunnat göra & då hade det varit no more chiuaua. Så jag tycker allt att hon var bra korkad även om det var av ren välmening från hennes sida. tur hon inte visste bättre *asg*

Och att hon har ett gott hjärta, finns det ingen tvekan om. Hoppas nu bara att det för blir så :)

Kramen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

30 september 2010 09:57

Ja vad säger man, jag är ju inte förvånad men tur att det var fel ände som hon körde upp i fejan p G
Jag fattar inte varför man inte kan få gå i fred, det är ju samma här man tycker att dom skulle hålla sej undan när man kommer med 4 schäfrar men icke. Nu är ju våra inte hundilskna (men har en folkilsken matte hihi)men försvarar sej gör dom ju och hundar är ju lite korkade i det läget dom vet ju inte när dom träffat på sin överman. Tur att det gick bra men jag kan tänka mej din oro, själv skulle jag gått hem och tagit mej en rejäl sup efteråt;-)
Ha en skön dag i kylan/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Glimz -> Irja

Glimz -> Irja

30 september 2010 09:58

Jag hade förstått om det var tvärt om, att det var hennes hund som hade problem/issue med den annan hund. Min går man INTE fram till på det sättet. Är bara så glad över att det inte hände nåt, typ att hennes hund inte sa ett ljud, då hade det varit kört *isch* så får jag inte tänka. En underbar soli höstad önskar jag dig vännen!
Kramar om and sees the day my friend :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Lillis

Glimz->Lillis

30 september 2010 10:04

Hon ville nog väl. Tur hon visste vilken sida som hon skulle vänta upp. Men då det är mitt djur hon går fram till & jag efter som jag vet hund min hund är, så är det INTE rätt individ att gå fram till. Modig & korkad, går lite hand i hand i detta fall :)
Kramen!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Sussi

Glimz->Sussi

30 september 2010 10:15

Slutet gott allt gott, tur var väl det. Det hade kunnat ta en ändelse av förskräckelse! Jag var i chock & Glimz var i chock å fruntimret var så pass klok att hon slängde upp rätt ände.

Jag är sååå ledsen över att inte kunna äta någon typ av ost, som är bland det bästa jag vet, speciellt när vi talar om gratänger *mums* Jag såg på bilden hur god den var, det till om med vattnades i munnen! Men så är livet, tål jag inte så tål jag inte, just to accept :(

Kramizen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz -> Lindha

Glimz -> Lindha

30 september 2010 10:33

Hahahaha å tur är väl det (egentligen), det är ju ändå dem som förgyller tillvaron med udda händelser :D Är bara så glad över att det inte hände något & att hennes hund lever :D Men som du säger, det viktigaste av allt -Hon lyssnade inte på vad jag sa = NO RIISPECT inte bra, inte bra :(

Kraaaaaaaam!! Snart åker vi *JIPPIIII!!!*

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz->Monica

Glimz->Monica

30 september 2010 10:44

Tur att rätt ände (baken) mulades upp i nyllet på tösen & att Chiuauan inte sa ett knyst. Hade den blinkat, rört ett öra, fnyst ja bara gjort nåt ljud ifrån sig *smack* så hade var det varit kört!
Det är som du säger, varför får man inte vara ifred? Hahahaha det är tur att inte dina hundar är ilskan, det räcker väl att det är du som fräser runt. Dem litar på dig fullkomligt. morsan sköter om allt :) Vilken härlig flock du har!! Jag kom hem & "dog" i sängen :P
En härlig dag till dig & bamse KRAM till hela flocken!
KRAAAM !!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

30 september 2010 10:56

Det gick ju bra som tur var. Men hon skulle ha lyssnat på vad du sa till henne..Ps hon kanske va less på den lille Ds.. Ha ha ha

Ha en kanon helg med mycket härlig träning mm.

Kjam kjam
Lena

 
Glimz -> Lena

Glimz -> Lena

30 september 2010 13:40

Ibland skall man ha tur också & denna gången var det min tur att ha det :) Hahahahaha ja hon kanske hade tröttnat på sin lilla krabat :D

En underbar helg till dig vännen!!

Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Anita, Aquila och Acke

Anita, Aquila och Acke

30 september 2010 23:04

Läser och tappar hakan jag med men det kanske är som Lena sa att hon var trött på krabaten....är det ändå inte lite solsken i historian? Kram A

http://www.aquila.dinstudio.se

Nina

1 oktober 2010 00:36

Klart att det är lite solsken i historian :) Saken är den att hon tänkte nog inte riktigt å det händer mig dagligen, så varför skulle det inte kunna hända någon annan oxå *asg* Jag hade som sagt förstått varför hon gjorde detta om det var hennes hund som hade en issue med min, men inte vise versa. Nå, slutet gott allt gott :D Tack o lov! Välkommen hem :)
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Skapa flashcards