Alla inlägg under mars 2010

Av Nina - 22 mars 2010 23:17

...på avtalad tid, bra där! Men det som förundrar mig är konversationen som följer

-Hej jag är Dr Ikslfhhrotiurh är det Nina jag talar med

-Hej, ja det är Nina

-Du har sökt mig & ville att jag skulle ringa. Är det något speciellt?

-Det brukar det väl vara om man kontaktar en läkare, eller?

-Har du problem med nåt?

-Eeeehhh hur menar du nu? Är du läkare? För visst hjälper väl ni läkare dem som har problem?  

-Ja, jo det stämmer. Har du problem med nåt?

Allvarligt, är det jag som är känslig på nåt sätt? En av mina chefer (sitter till höger om mig) stannar mitt i sitt arbete & tittar på mig som om jag hade en enmans show. Men han såg att jag pratade i telefonen & att jag inte skojade. Sen började han skratta  Vad göööör jag fööör fel? Lockar jag fram den sämsta sidan hos folk? Jag fick tid till denne läkare i morgon kl 14:00   Tror ni att jag har något förtroende för Dr Irhkjgfhsuhgfos? Inte mycket! Skall jag behöva göra som sist, tala om för dem vad som skall göras & får jag inte min vilja fram.... ja då skall jag ha tillbaka mina pengar,  å se, det fick jag också, HA! Jag måste lära mig att bli lite ödmjuk, deeeet är INTE min starka sida...    

Av Nina - 21 mars 2010 21:56

...á lá lyx  Jag har inte haft eller tagit mig en sovmorgon sedan den 3 november. Har ju sån tur, jag är ju "aldrig" trött nu för tiden, sån lyx! Dygnen har helt plötsligt fyllts med några fler timmar, å livet har blivit enklare, framför allt piggare *lycka* Även fast jag var aktiv tidigare, utfördes det mesta med gäsp & med en blick på klockan, snart är jag hemma o dååå får jag soooova, zzzz. Skrev till och med in sovdagar i almanackan  Sovmorgonen kom sig av, att det blev en sen kväll igår. Gänget (Jeanette, Sara, Kat, Madde, Jessica & jag) var ju som sagt på Boulevardteatern & såg Helge Skoog. Det var super trevligt & jag fick mig många goda skratt  Men restaurangen på Medis, den var något mindre lyckad. Under åren har det hunnit bli några Thairestauranger & denna höll inte måttet, bättre har jag smakat  

Gick ivf upp runt halv elva snåret & det blev en låååång låååång promenad med tösen & idag var det mycket lek, tjo o stim. Väl hemma blev det lite polentagröt med mosad banan & soyamjölk *mums* Sen bar det vidare till gym'et, en träningsform som passar mig ypperligt. Jag har ökat på mina resultat ännu mer *stolt*  Nästa gång skall jag ta & skriva upp dem, måste ju föreviga mina prestationer, annars glömmer jag ju Jag bara ökar i vikt & blir större o större *kämpigt* Läkaren skall ringa mig, imorgon måndag ang detta. Dem har insett att det är nåt fel som är trasigt, jag borde i rimlighetens namn bli mindre o mindre. Nu skall dem ta prover, kanske hittar dem felet, hoppas Under tiden så fortsätter jag att träna träna träna..............  

Av Nina - 20 mars 2010 14:40

...med aktiviteter. Dagen startade runt 7snåret & då fick Tösen en långrunda. Sen var det en liten mini studs in i bilen för att träffa liten Anna på Bromma för att träna lydnad. Anna har en riktigt riktigt fin labbehanne & jag blir mer å mer kär i den hundrasen! Martin som han heter, är sååå järnspikars fin! Sen har han en matte som jobbar väääldigt bra med honom  Jag som brukar träna på Bromma parkeringen, kände inte riktigt igen min Docka idag  hon var märkbart störd av allt som var runt i kring, hmmmm. Vilket resulterade i att jag blir oerhört irriterad, för det här vet jag att hon fixar. Fyyyy mig att tänka så! Uppenbarligen gjorde hon ju inte det, så det är bara att hacka i mig av misstaget å göra det bättre tills nästa gång  Tack för dina braiga ögon Anna!! Syns näst nästa lördag  Å jag kommer inte ihåg var det hette, det dära Riks......sportcenter....  Efter lydnaden for jag moooot gym'et, en träning som passar mig myyycket bättre  Var där runt en timme & har pressat upp mina resultat, nöjd. Snart är det dax att träffa gänget & då är det först Thairestaurang inne på Medborgarplatsen & sen väntar underhållning på BoulevardTeatern, nice  

Av Nina - 18 mars 2010 22:25

...efter träningen, det får man inte slarva med. Tror inte att det skadar att köra ett stretching pass innan. Phju, det känns som om jag behöver vila, det var allt lite ansträngande  

 

Av Nina - 18 mars 2010 13:25

...med Eva Bodfäldt. Där var jag igår & kom hem väldigt sent, därför ingen uppdatering. Mer info om gårdagen kommer  

Av Nina - 16 mars 2010 22:00

...& jag vill inte stoppa dem. Mina tårar trillar oerhört lätt ner för min kind, när jag ser kärlek & omtänksamhet. När andra människor bryr sig om & tänker på sin nästa, då blir jag väldigt känslig. Darret på läppen finns inte långt borta. En sån kväll var det ikväll, tittade på; The secret millionaire. En kille som far runt i slumkvarter & jobbar ideellt, går runt å hälsar på än den ena å än den andra. Han ber dem berätta om sina liv, själv berättar han ingenting om sitt riktiga liv. Efter två veckor går han runt & delar ut pengar till alla dem som han lärt känna. Att få se den glädjen han sprider med sina pengar  Dem blir överlyckliga & Nick (miljonären) blir så glad han mé & jag också, fast jag sitter här hemma å lipar samtidigt som jag sitter med storflinet i nunan. Shit pomfritt vilka underbara människor det finns där ute. Det finns hopp & kärlek till din nästa.........

 

Av Nina - 16 mars 2010 21:18

Nya tider kräver nya ordspråk:

  • Den man ligger med får bädda.
  • Den som tar, han har.
  • Det man inte minns, har inte hänt.
  • Det man inte vet, har man ingen aning om.
  • Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.
  • Förtala är silver, förtiga är guld.
  • Gammal kärlek kostar alltid.
  • Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.
  • Liten stuga kallas ofta stort dass.
  • Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.
  • Den som bara kollar i backspegeln kör oftare i diket.
  • Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.
  • Den som gräver en grop åt andra får 188:50 i timmen.
  • Den som spar han har men inte roligt.
  • Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor.
  • Det man inte har i huvudet får man ha mellan benen.
  • Det som inte tar död på en... får en i alla fall att må riktigt dåligt.
  • Det är med kärlek som med whisky, den tar slut.
  • Dåliga flickor är inte det sämsta.
  • Framtiden var bättre förr.
  • Friskt vågat, halva inne.
  • Hårt arbete lönar sig i framtiden, lathet lönar sig nu.
  • Kvinnans list övergår när mannen får stånd.
  • Livet är hårt, men orättvist.
  • Man har inte roligare än man köper ut för.
  • Man lever bara en gång och många inte ens det.
  • Obeslutsamhet är nyckeln till flexibilitet.
  • Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
  • Ropa inte gay förrän du är inne i häcken.
  • Älska din nästa, men var diskret.

 

Av Nina - 15 mars 2010 19:42

...rör sig i huvudet på Tösen egentligen? Allt kan vara hur fantastiskt som helst, till att helt plötsligt vända & bli så farligt, att hela allvarspaketet exploateras, hur gick det till egentligen? Blir inte riktigt klok på henne, hon är inte den skarpaste kniven som ligger i lådan, men än dock den farligaste. Men oj vad jag älskar min "lilla" knäppa underbara Glimz  

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards