Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Snåååål på fel ställen?

Av Nina - 26 februari 2010 22:15

Ännu en vecka till ända  Reflektion kolon, hur kommer det sig att man ena sekunden är snål, för att nästa sekund heeeeelt plötsligt ha råd? Exempelvis... hittar en faaaaaantastisk snygg jacka, kostar alldeles för mycket pengar, så den hänger jag genast tillbaka, dutti idiot  Strosar runt & hittar ännu mer skojiga saker, fortfarande duktig. Är i matvaruaffären, spanar runt i köttdisken, dyrt, lägger tillbaka. Landar vid fiskdisken, ännu dyrare, lägger tillbaka.  Hittar kyckling på extrapris, jack pott köpa köpa köpa, biiilligt 19:90. Sen kommer vi till godis hyllan, då jäklar rensas det flitigt, då finns inte en tanke kvar på hur mycket skräpet kostar, nä för tusan, kasta ner skiten i vagnen shoppa shoppa.....nötter, bilar, daim, cocos, choklad, chips, glass, kakor.....ja, you name it. Eller varför inte köpa svindyra saker till hunden, för hiskliga summor. Summor du ALDRIG skulle slösa på dig själv, nä nä, men på annat & andra då går det väldigt bra....åååååå så fin, den bara måååste tösen ha.....handla handla..... Å kommer ni ihåg, den där förbannade vitlöspressen som jag var för snål för att inhandla, men jag kunde glatt gå & köpa den ena saken efter den andra utan att blinka. Som var duktigt mycket dyraren än det futtiga 39:90 (om jag inte minns fel) *gha* 

psssssst...det är slut ätit m godis för flera månader sedan

 
 
elin

elin

26 februari 2010 22:19

absolut sista chansen att vara med i min tävling!
mindre än en timme kvar nu :)

http://thedarkbeauty.blogg.se/2010/february/vinn-ett-halsband.html

http://thedarkbeauty.blogg.se

 
Kajsa

Kajsa

26 februari 2010 22:25

Precis! Kött är dyrt. Fisk också. Skor att ha på jobbet är jättedyra. Men pizza är ok... Fina tunna höga skor - "måste" ha, täcke till Cosmos - 1000 spänn är ju billigt!! Ska jag ta två kanske?
Godis blir det inte så mycket...
Nu ska jag lägga mig i soffan under en filt från Ikea som kostade 15:- :P
Kramar!

http://www.metrobloggen.se/blondiethehex

 
Glimz

Glimz

26 februari 2010 22:28

Rappa på om ni vill vara med & tävla!! Jag tar mig en tass över till dig Elin

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

26 februari 2010 22:33

Varför i hela friden är det på det sättet? Samma här när jag hade häst! 1000-1500 spänn för ett hästtäcke, inga problem att hosta upp pengarna ur lädret. Tröja 500, skwiieeek skwiieeek, då satte snåltarmen in sin gnidna sida, det blev inge tröja. Men gladeligen nåt nytt roligt vitamin preparat med en fiiiin doseringspump, för minst 800. Jag har inte ens råd med en filt, får gå & hämta säng täcket för att mysa ner mig *asg* Å nu för tiden är det aldrig något godis som entrar mitt hem *stolt*
Kraaam!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

27 februari 2010 05:44

snålhet bedrar vishet, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Monica

Monica

27 februari 2010 06:08

Just precis en säck Doggy till en själv och en svindyr Hill´s Science Plan till hundarna;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

27 februari 2010 12:43

Jag kan också köpa ortroligt dyra saker till vovven. I prisklassen jag aldrig skulle unna mig själv! Men det är hon värd :-)
Mat (kött och chark) har vi en shop på jobbet, vi får handla väldigt billigt i så för mig är allt dyrt i vanliga affärn! Vet inte hur jag ska klara mig när det företag jag jobbar på ska lägga ner om några månader :-(
Det kommer bli svnindyrt.. Jag får väl leva på nudlar hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

27 februari 2010 15:14

Huvudet på spiken :) Snålheten är inte alltid den som vinner. En go helg till dig också
KramKram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

27 februari 2010 15:15

Men visst är det väl galet Monica?! Man tullar på allt när det gäller en själv, men vovvs får det bästa av det bästa :) Galet men sant :D

http://ninz.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

27 februari 2010 15:18

Det är exakt det jag menar Sussi, varför är allt annat värd det bästa, men inte jag själv, konstigt.... Låter inte bra att företaget skall lägga ner :( Å nudlar är inte heller nåt som innehåller det bästa näringsinnehållet precis. Hoppas verkligen du hittar något nytt guldkornsstället att shoppa på!
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Anita och Aquila

Anita och Aquila

27 februari 2010 19:41

Du måste ta hand om dig Nina, du är ju värd det! Kram A

http://www.aquila.dinstudio.se

 
Glimz

Glimz

27 februari 2010 21:43

Tror vi alla gement borde bli bättre på att ta hand om sig sjäv :) Du skall ha det bästa Anita!
Kram

http://ninz.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

27 februari 2010 22:19

Jag tar hand om mig själv den här helgen. Är både man- och hundledig faktiskt. Tyckte att det skulle bli jättelyxigt att slippa gå promenader, men ärligt talat så är det ganska trist. Har iaf varit ute och åkt tvärbana - och fått se Gustaf Skarsgård som bonus. Lite kul..... ;)
Kram Lena och brudarna

http://www.lenashundar.blogg.se

 
Glimz

Glimz

27 februari 2010 23:15

Bra att du tar hand om dig! Du har alltid hundra järn i elden å är förtjänt av ett liv i lyx vännen :) Wooow, du har fått glutta på Gustav, coooolt!!
Kramar om er, massor!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 januari 2013 13:49


...frågan är, uppskattade jag hjälpen?   Nå ja, inget att hänga läpp över   Men hjälpen är nu mera portad i mitt kök...... ...

Av Nina - 12 november 2012 23:57

Här kommer ett sista inlägg om Aspartam och de kända biverkningar som rapporteras sedan 1984, ett år efter att den godkänts som livsmedelstillsats. Även om många läkare är väl medvetna om symptomen och dess ursprung så är det sällan det tas upp i jou...

Av Nina - 7 november 2012 18:52

...sedan jag var här. Det händer så mkt i mitt liv för tillfället så jag har inte tid ännu. Men till nästa år då skall det ha hunnit lugna ner sig :) ...

Av Nina - 2 oktober 2012 23:26

...det är namnet på min alldeles egna eminenta webmaster. För att få hjälp med att bygga upp en hemsida, kontakta: anna.maxdotter@hotmail.seNi får 100% support & för att se ett ax av det hon gjort, kika in på min hemsida www.ninz.se & så kan ni tassa...

Av Nina - 16 september 2012 19:55

...in action ? Bilder © Sara Benkarcik

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Skapa flashcards