Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Nina - 4 juni 2009 22:06

Äntligen kom hon hem, hon som sköter om mig, matte. Har legat hemma heeela dagen å har haft det så tråkigt *mutter* Men matte verkar lite stressad, nå ja, det är bara att låta henne hållas. Snart har allt hittats, då brukar det hända saker. Men vad med pryttlar som skulle med idag, så här mycket brukar det inte vara *suck* väntar & väntar å inte blir hon klar *sur* Yes, nu öppnas dörren, då är det nääära. Fast, vis av erfarenheten så vet jag att den dära saken som styr runt med mig, kommer att springa måååånga gånger ut och in, innan dörren låses. Det är inte klart där, för den kan ännu hinna låsas upp x-antal gånger. Nu händer det, nu händer det, hon har låst dörren & rör sig raskt mot dörren på loftgången. Det är lika bra att jag lägger i all kraft jag har i bakbenen & springer det fortaste jag kan, tänk om hon skulle ändra sig IGEN & gå tillbaka, hemska tanke. Lika bra att vara snabbare än snabbast, så hinner hon inte ångra sig *HA* När det händer sånnahär saker, vet jag exakt vart matte har parkerat bilen, så smart är jag, kallas visst för IQ, å det har jag, högre än matte ivf! Tänker INTE kissa, för då måste vi stanna och då kan hon komma på att hon glömt nåt, lika bra att skynda mot bilen, fort fort fort, flämt suck & stön, jäklar i min låda vad tung hon har blivit. Det är inte lika lätt att flytta runt henne längre, hmmm, hon måste ha gått upp hiskligt i vikt, snart orkar jag inte dra runt på den däringa klumpen längre! Men för böveln matte, staaaarta bilen någon gång, åååååååk! Guuuu vad långsam du är *morr* ibland bara orkar jag inte med dig matte. Åh, nu är motorn i gång å vad spännande, undrar vart jag skall få göra idag. Är vi aldrig framme, hon bara åker å åker, lääänge! Sen blev det skumpigt värre, ja köra bil har hon aldrig kunnat göra. När jag blir stor, skall jag fixa bil själv, gör iof ganska så mycket själv & ofta, matte brukar klaga över det, tror ni jag bryr mig, skulle inte tro det! *asg*

Slut på motorljudet, nu börjas det kackel kackel kackel ååå hej puss å kram, fyyyy fan vad töntigt, ibland blir jag så fedd på matte. Sätt igång, gör nåt, sluta fjanta, action! Om jag skriker lite i bilen, kanske hon fattar att jag fattar vad som är på gång, dåååå kaaaanske hon rör sig liiiite fortare, om hon orkar *stön* Oj, nu blev det tyst å dem har gått nu, det var på tiden. Nä nu orkar jag inte mer, är trött på att vänta, denna eviga väntan. Berättar mer imorgon......

Så här tycker jag...


Vad är sant? Är det det du läst, hört eller sett? Tål att tänkas på....

Det här hände senast...

Bloggar jag besöker...

Fråga mig...

19 besvarade frågor

Seek and Find...

Tidigare år skrev jag detta...

Föreläsningar/Kurser...

                   2012

25/1 Föreläsning om skott

14/2 Hundens Språk & Tankar

20/3 Jakt/apportering U-hund

27/3 Jakt/apportering U-hund

9/4 Prova på Jaktprov Dummy

10/4 Jakt/apportering U-Hund

17/4 Jakt/apportering U-hund

22/4 Prova på Jaktprov Vilt

24/4 Jakt/apportering U-Hund

3-6/5 Läger Kloten

8/5 Jakt/apportering U-Hund

11-13/5 Jakthelg

18/5 Jaktprov träning

25-27/5 Tullgarn Jaktmässa

6/6 Jakt heldag i vatten

7-14/7 Tåmeläger

10-16/9 Marmaläger

4-7/11 Klotenläger

 

             2011

22/1 Curt Blixt - Avel

10/2 Memea Molin

15/2 Maria Hagström

16/2 Tobias Gustavsson Jens Karlsson

6/3 Rottweilerutställning

13/3 Vildmarksmässan

23/3 Kenth Svartberg - Bra Relation

24/3 Jan Gyllensten 

3/4 Frida Wallén-Sökdag

22/4-1/5 Marma - Läger

5/5-8/5 Kloten

12/5 Cesar Millan 

26/6 Ivan Balabanov IPO seminar

27-29/6 Anna Lindelöv

31/7-5/8 Obedience Rules

1/8-3/8 Anna Lindelöf

16-18/9 Monica Henriksson

23-25/9 Kloten

28/09 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

11/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

19/10 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

2/11 Jakt-Valpkurs (EvaThS)

26/11 Tävling lydnadklass I

Bloggar, uppdateras då & då...

Hemsidor jag besöker...

Instruktörer & Föreläsare...

Jakt...

TräningsTipsLänkar...

Tips på läger...

Hundsidor som är bra...

Detta har hänt....

Indelat i kategorier...

Det händer nåt nytt varje dag..

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Vädret hemma hos mig...

Counter start 27/9 -10

Website counter

Mat & Hälsa...

Övrigt att hålla reda på...


Ovido - Quiz & Flashcards